Okej, nu är jag trött och ser allt i moll...

Vid 17-tiden tog jag tag i min klänning igen och gjorde om halsringningen och nacken...
 


(0rginalhalsen)
 
 
Och så kapade jag av armen rejält, från lång trumepetärm...
 
 
... till...
 
 
 ... smal och fin 3/4 dels ärm.
 
Sen sydde jag ihop den i sidorna och SO FAR SO GOOD...
 
Så tog jag på mig den för en första provning, imorgon får jag försöka hinna sy hals, armar och nertill, men så fick jag på mig klänningen och nej...
WTF?
Modellen passar inte mig.
Insnitten under brösten, alltså FAN, man måste ha bröst.
 
På dockan...
 
 
... ser den ju jättefin ut på, men provdockan har ju bröst.
 
Ja, jag har ju gjort en provklänning MEN...
Det var ju i lakanstyg och en storlek större, här gjorde jag den i min storlek och då blev inte insnitten snygga.
Dom var bara snygga när tyget var fritt och luftigt på mig, i tajt tyg:
Not good at all.
 
Okej, nu är jag trött och ser allt i moll, jag får se hur det känns imorgon och hur det ser ut i dagsljus men boobsen lär ju inte växa över natten så det blir nog så att någon annan får ta den.
Men, men, vi får se imorgon.
 
Sov gott alla trötta...
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0