Sitta på händerna...

God morgon!
 
Uppe med tuppen trots att jag inte sovit tillräckligt.
Orsak:
Ont i öronen pga för hårda öronproppar!
 
Ja, jag har väldigt känsliga öron (eller det har väl kanske alla) och lyckades köpa fel öronproppar häromdagen, vaknade imorse efter endast 6 timmars sömn av ÖRONVÄRK.
Nu, två timmar senare har jag fortfarande ömma inneröron så dessa öronproppar åker i sopen och jag får köpa nya och sova utan inatt.
 
Igår var det fart och fläkt på jobbet vill jag lova.
Det var så mycket kunder så jag for som en skottspole mellan både det ena och andra, KÖ, jag hann inte sätta mig och få kaffe förrens vid halv fem och en bränd mandel från Gottgluggen och då tänkte jag:
Har jag kommit ihåg allt?
Ja, det kan bara framtiden utvisa.
(Stackars kunder i annat fall)

Jobbade till lite över 19, jag valde det själv, jag TRIVS liksom och jag har kul.
Jag älskar det här, bara så ni vet!
(Har ni hört det förut?)
 
 Det fick bli en köpesallad från Atterdags på hemvägen, jag hade väl ätit och fixat allt lagom till 20.30 och då låg jag redan och planerade vad jag skall sy idag.
 
FAST...
Det skulle jag ju egentligen inte göra.
Jag hade lovat mig själv att inte sy något idag utan bara vila, sola och slappa.
Ja, vi får väl se hur länge det håller, hur länge jag kan hålla mina sy-känslor i styr, OM jag kan sitta på mina händer och bara vila.
Kan bli svårt, mycket svårt, jag har tyger och projekt som bränner i mitt bakhuvud till mig själv.
 
Igår såg jag denna klänningen på nätet av Uma Wang gjort som jag tyckte var JÄTTESNYGG...
 
 
I tanken såg detta ut som något jag skulle kunna kopiera utan ansträngning.
Jag har fixat svårare grejer än det där, jag har öppnat mitt sinne lite mer och blivit mindre rädd, jag skulle VERKLIGEN vilja ha en klänning som påminner om det där.
Stil:
Shabby-chic trashy?
Jag skall spåna fram något så småningom men inte idag, nej idag skulle jag ju sitta på mina händer.
(kanske)
 
Dags att hoppa ur tv-soffan i alla fall, jag och vovven skall ut och röra på dököttet, vi ses senare och så får vi se vad jag gjort idag.
Suttit på händerna.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0