Tveksam till insnitten...

God morgon!

Uppe med tuppen och idag gillade vad Bison läst om den kommande
sommaren, läs mellan dom röda prickarna...
 
 
HEJA, HEJA, heja, vi hoppas på att WSI har rätt!
 
Så över till klänningen i tunt sweatshirttyg.
 
Jag är nöjd, den ser fin och välsydd ut ser jag idag.
Fick för mig att den såg lite svajig ut igår men det var den inte, midjelinjen ser perfekt ut...
 
 
MEN det jag funderar på är...
 
 
... insnitten på insidan...
 
 
... jag är lite tveksam till dom.
 
Jag har följt mönstret till punkt och pricka, och på underdel och överdel fram skall insnitten pressas "mot mitt" och sedan sys ihop.
Inget "sprätta isär insnitt och sy ihop", bara "Pressa mot mitt, sy".
Så då har jag gjort det.
 
Men jag undrar hur det blir när jag syr ihop det, blir det inte klumpigt fram sen?
Det ser ju inte ut så när jag nu nålat det på dockan, alltså klumpigt, men i verkligheten på en kropp?
Jag vill ju ogärna sprätta när jag fått ihop så här fin framsida, jag kör enligt mönstret denna gången och så får jag väl se...
Hm... men tyget kostar ju.... hm hm hm.
 
Sen var fler grejer:
Lång ärm enligt mönstret eller 3/4 dels ärm?
Tror jag vill ha en 3/4 dels ärm faktiskt.
Känns bättre till sommaren och på höst och vinter kan man ha en kofta till.

Luva eller skall jag skära ut halsringningen och göra en rund och mer urringad hals?
Jag tror det blir en mer urringad hals... eller?

Och så vill jag NOG korta på längden.
 
Så många beslut, nu jobb, hej då!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0