Vi har inte 5 meter snö i alla fall...

Sitter med öppet fönster i matrummet och lyssnar på fåglarna utanför, nu är min arbetsdag slut för idag.
 
Sydde hemma på morgonen och hann med en hundpromenad innan jag drog ner till syateljén, jobbade till efter 18, hem, hade provning på den där tunikan som jag sydde igår i ett gammalt lakan och...
Den satt som gjuten!
Fullträff på första försöket och hon som skall ha den var jättenöjd.
 
Jag är liksom jättetrött men skulle LÄTT kunna sy några timmar till fast beordrar kroppen att vila och glo på dumburken, det är ju en sydag imorgon också!
 
Sitter och ser uppifrån "Sekkinjärvi-någonting" uppåt i landet, dom har FEM METER SNÖ!!!?
Och här gnällde jag över lite blåst och kallare väder idag, slutgnällt, det har varit LJUVILIGT jämfört med 5 meter snö!
Å andra sidan har dom uppåt 38 grader neråt Spanien och 25 i Frankrike MEN... vi har inte 5 meter snö i alla fall så jag skiter i Spaninens värme!
 
 Nu skall jag slänga in en tvättmaskin, vi ses imorgon igen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0