Är i botten...

Gamla Husan fick en ny kostym ikväll efter jag var klar med läxan...
 
 
Min (mormors) gamla "Husan" som jag lyckades fixa igång igen efter 170 år i malpåse har ikväll fått en ny finkostym.

Köpte vaxduk på ÖB för 30 kr/m, mätte skyddet till min Janome och sydde sedan ett likadant till Husan.
Hela arbetet tog 25 minuter, inte ofta man fixar till en hel kostym på så kort tid liksom 
 
Det blev så fräsigt så jag tror att jag skall sy en ny kostym till "Janis" också så dom matchar varandra där på sybordet!

Läxan idag bestod av att sy upp kavajärmar och jag hade tyvärr väldigt ont i nacken under dagen så jag har fått jobba i snigeltakt...
 
 
Hormonerna är i botten och det gör att min nacke som sällan krånglar nuförtiden värker (som ni ju säkert märkt på väldigt lite gnäll här).
Idag har dock inte varit så lovely så jag har inte fått så himla mycket gjort som jag kanske borde.

Imorgon är en nyar dag, jag tar nya ta då.
Nu skall jag sova, vi ses imorgon.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0