Är man profet...?

Är man en profet i sitt eget arbetsrum...?
Dock inte.
 
Följande händer lite senare under dagen:
 
Börjar på duffeln, gör det med sådan lätthet så det är inte klokt, arbetet flyger fram.
Inser att här ska det kapas jättemycket på fodret, hela tre centimeter jämfört med kavajen som inte skulle kapas NÅGOT på.
 
Trodde jag ja...
 
Skriver och dubbelkollar med chefen om jag verkligen skall kapa så mycket som 3 cm.
 
"Ja, om det diffar tre centimeter så skall det ju kortas samma mängd.
Foder skall alltid kortas."
... svarar chefen.
 
Jag får lätt panik.
 
"Ja men på kavajen var det exakt lika långt men uppressat efteråt, har gjort exakt likadant.
Pressat en liten kant som det var från början... hjälp... är det fel då?"
 
Kastar mig över kavajärms-resten och kontrollmäter:
Det diffar ½ cm.
 
NEEEEEEEEEEEEEJ!!!!!!!!
 
Bara att sprätta upp, göra om, men hörrni, allt med sprättningar i två ärmar, kortning av foder och jag kortade då 1 ½ cm, omsömnad runt, igensömnad av ärmfoder osv-osv tog bara 45 minuter.
Sedan åkte knapparna på...
 
 
... et VOILÁ, klart!
 
Har sett "Veckans brott" och kollar nu Kobra om Whitney Houston.
Ligger i fas med mina läxor, vi ses imorgon igen, bra skit idag hörrni!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0