Besviken...

 
 
 
 Jag och Milou hade tur idag, vi hade sol hela promenaden och när vi kom hem vid 13-tiden så gick solen i moln och det blev mörkt både ute och inne.

Nåväl, då gick det ingen nöd på oss, bara att tända ljus och lampor.

På det började jag röja i arbetsrummet och titta vad jag hittade där i en av mina gömmor...
 
 
... mormors gamla stoppsvamp!
 
I en låda jag inte rört på år och dar  dök den helt plötsligt upp och det lustiga är att jag faktiskt BEHÖVT ha den i jobbet när jag lappar och laggar gamla tröjor, pratade om den senast för några dagar sedan och så dyker den upp när jag städar ur en låda.
Måste vara magi.
 
På det satte jag mig och övade knapphålssömnad på gamla Husan.
Gick inte så bra pga det var för mörkt trots lampa och jag måste ju kunna se det jag ritat ut för att sy en rak linje så jag la ner.
Nya tag imorgon när det är ljust igen.  
 
Sedan fick jag sylust och tänkte att jag skulle testa det där nya koftmönstret jag köpte för 3 kr...
 
 
 
Tog överblivet velourtyg från två andra projekt till testkoftan...

 
 ... och TYVÄRR kan jag säga att jag blev besviken, den såg snyggare ut "på pappret" än den blev i verkligheten...
 
 
Skittdålig bild men koftan blir den inte bättre ens med ljus på sig.

Jag gillar inte modellen med ärmen som går så där långt ner på halva armen, jag tyckte det såg himla snyggt ut på skissen på mönstret men den blev inte snygg.
Denna kan jag ha som skitkofta hemma när ingen ser mig typ.

Jag kommer sälja det här mönstret vidare på mönstersidan jag är med i på facebook, kan jag säkert få ut en 30 + porto spänn för... OM jag har tur.
 
Dags att sova, imorgon blir det läxdags igen, jag skall sy nytt foder till en kappa och sy i det själv.
Förra gången sydde jag ju bara själva fodret, denna gången gör jag HELA jobbet, känns pirrigt i vanlig ordning men det skall nog gå bra.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0