Den vackra läxan...

Jag satte så igång med knapphålen på kappa nummer ett...
Gick inte bra.
 
Orkar knappt ens gå in på eländet men jag kan säga så här att efter två timmar+ så fick jag ge upp.
Inte så att det egentligen inte kunde genomföras med Husan men jag vågade inte ta chansen.
Upptäckte att hon syr marginellt snett OCH om man inte har en riktlinje som man kan ha på en stygnplatta så var det kört.
När jag sydde proven så hade jag ju små snuttar och kunde styra tyget rakt.
När man stoppar in en stor kappa och inte har någon riktlinje så var det hopplöst, jag vågade inte ens börja.

Gick då till min vanliga Janome igen och fick i tyget hör och häpna MEN...
Det är en tjock kant på kappan så maskinen sydde bara halva hålet och sedan gick maskinen tillbaka till början.
VA FA N...?
 
Ja, det var bara att sprätta så försiktigt jag kunde, testade en gång till med samma resultat och sedan ringa chefen, hon sa:
- Jag får sy dom för hand... det tar TIMTALS... hur många knapphål var det?
Jag:
- Fyra.
Chefen: 
- Ja... (suck)
 
Ja, i det läget hamnade vi då alltså tyvärr och jag började sedan på "Den vackra läxan"...
 
 
 
Den vackra 70-tals kappan som skall få nytt foder sprättades ifrån kappan men kolla detaljerna/handsömnaden nertill...
 
 
Handsömnad/fållning med små kors typ... 
 
 
... jättefint, skall jag försöka få dit igen när den är klar.

Så sprättade jag itu fodret och märkte delarna med nummer och höger och vänster samt veckmärken...
 
 
... pressade ut alla delar och skar ut nya...
 
 
 
 
Tjofräs, man har inte roligare än man gör sig och jag har JÄTTEKUL.
 
Synd att jag inte fotade fodret i dagsljus, skall göra det imorgon, det är liksom koppar/aprikos-färgat och det låter kanske inte så snyggt men det är faktiskt det ihop med kappan.
Jag skall ta en bild imorgon så skall ni få se.
 
Ja, så mycket gjorde jag idag iallafall, slutade lite tidigare så jag inte fick så himla lång arbetsdag idag, jag har gott om tid med denna och jag vill göra den fin.
Inte jobba i snigeltakt för det försöker jag ju komma ifrån men jag stressar inte.
 
Det var min dag det, sett lite tv med gubben och snart skall jag sova.
Imorgon skall jag hem och träffa Chifen på morgonfika och sedan skall jag hem och fortsätta med detta.
Ser fram emot imorgon...
Liksom varje dag med detta.
Älskar det.
 
Nattinatti, sov gott och vi ses imorgon.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0