Halsbandet klart och coatigan påbörjad...

Det var inte lätt att få i fodret i kappan idag vill jag lova!
 
Jag har bara sytt det runt men fick stycka upp det i massor av delmoment eftersom mjukt stickat ylletyg Vs hårt satintyg drog sig som satan.
Känns det igen från i somras med brudklänningen kanske, JO DÅ, det gör det allt!
 
Nåväl, jag delade upp det som sagt i små delmoment och fick i det tillslut.
Kunde dock inte fortsätta eftersom min chef inte var på plats, jag tar resten imorgon och avslutar,
Helst vill jag börja om med ett nytt foder...
Vi får väl se.
 
Så blev det färdigställande av halsbandet...
 
 
 
 
 
 
 
Jag hade velat ha ett mörkgrått band till halsbandet men det fanns inte.
 
Jag valde så ett mediumbrunt, supertunt, vaxat bomullsband, läder blev för tjockt och det fanns inga supertunna läderband så detta fick bli "the next best thing".
 
Jag valde också brunt på bandet eftersom att det blev finast till dom grå/lila/bruna pärlorna, nästa gång blir det nog något mer färgglatt som typ kanske rosa eller blått alternativt vita pärlor som orginalet hade.
 
På det startade jag upp ett prov på den där coatiganen som jag köpt mönster till...
 
 
Det blev/blir ett prov i spillbitar i av svart twilltyg som jag hade över från andra projekt,,,
 
 
 
 
Jag gör den korta versionen till att börja med pga tygbristen annars då hade inte spillbitarna räckt.
 
 
 
 Det var min dag det, vi ses imorgon igen pigga och utvilade, nattinatti!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Robex Lundgren

snyggt

Svar: Tack Robex! :D
Stickqvickan

2015-12-02 @ 10:36:29
URL: http://ghgumman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0