Lusten är tillbaka...

God morgon!
 
Vaknade utsövd vid 09-tiden och tittar ut:
Det är KOLMÖRKT och ösregnar!
Det här är fotat mot matrummet precis just nu...
 
 
Jag hade tänkt ta fram mina adventsstakar idag men det vet i sjutton om jag ens ser något på vinden.
 
1:a advent, jisses vad tiden går.
Satt jag inte på stranden i en solstol nyss?
 
Gå på julskyltningen idag känns ju då inte heller aktuellt.
Också det ganska trist, om det öser ner så här så struntar vi i det, mamma och jag var ju på julmarknad förra helgen så det får väl räcka då.
Trist dock.
 
Så till igårkvälls...
 
Sonen stack till en kompis men kom hem efter en halvtimme när dom skulle gå på bio och han inte ville gå med.
Vi såg på "Så mycket bättre" ihop och vid 22 drog han till en annan kompis, jag var på väg i säng men det kunde jag ju glömma då, bara att hålla sig vaken till 00.
 
Fast då fick jag ett ryck, jag började pyssla...
 
 
... och jag gjorde ett gäng såna här pärlberlocker...
 
 
... med grå-typ-färgade pärlor...
 
 
 
Sedan bara testade jag med ett linsnöre vilken tjocklek jag skall ha på lädersnöret när jag skall göra själva halsbandet på måndag...
 
 
... och hittade rätt...
 
 
Det skall nämligen bli ett sådant här halsband...
 
 
Visst är det fint?
 
Hittade bilden på Pinterest och kände:
Ett sån´t vill jag ha!
 
Sagt och gjort, igår fick jag det där rycket då och vips...
Är det ju bara läderrem som saknas, fixar det på måndag.
 
Och bara DÄR...
Så kom lusten tillbaka i kroppen.
Det ledsna försvann och det känns även mycket bättre idag, jag har sagt det förut och jag säger det igen:
Tack för hantverket, finns ingen bättre läkning för mig.
Sätter jag händer och tänder i sådant som jag behärskar så blir det som om man blir hel igen och i och med att hjärnan koncentrerar sig på detta så...
Mår jag mycket bättre!
 
Ja, så idag mår jag bra, nu skall jag upp på vinden och leta fram stakar i mörkret ihop med en ficklampa.
Vi ses ikväll igen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0