Blev exakt symmetriskt...

Härlig skogspromenad längs berget ut till Snäck idag...
 
 
Jag kom iväg vid 12 idag, väldigt skönt ute, milt och fuktigt.
Kom inte hem förrens vid 14.30 för vi liksom strövade och skrotade runt, hade inte bråttom, tankade energi.

Väl hemma blev det till att ta tag i den där läxan som blev för stor (ja alltså MIN blev ju 12 cm för stor i omkrets inte den första till kund som jag gjorde).
Jag bara körde på, har ju sytt in byxor på rad här nu så vad fan, let´s go...
And I did!
 
Blev exakt symmetriskt på båda sidorna, sydde in klänningen hela vägen från ärm till kjol, mellan 1 cm till ökande till två (4) cm, till tre (6) cm på bredaste stället vardera sida av klänningen, till minskande igen.
Blev jättebra och helt perfekt...
 
 
 
... och nu blev den nerflyttade midjan blev inte alls så dum när jag väl fick in klänningen, jag blev nöjd trots allt.

Jag syr upp ärmar och kjolfåll imorgon, det hade jag inte lust med idag.
 
Sedan satte jag igång och ritade av detta mycket enkla jack/kapp-mönstret
 
 
 

... och jag har min lilla idé om att göra en testkappa i ett tyg liknande detta rosa...
 
 
... fiskbensmönstrade tyg så småningom, tror det kan bli väldigt fint och CHICT!
Vi får se när det kan bli tid för det, kanske jag kan ta det som läxa?
 
Tog sin lilla tid med delarna i mönstret och utritande av sömnsmån, utskärning och sedan var det visst dags för bloggande, Rapport och snart "Så mycket bättre".
Ska bli SÅ MYSIGT, har verkligen längtat.

Vi ses imorgon igen, ha en bra kväll!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0