Fick beröm...

God morgon folket!
 
Idag är jag på lite bättre humör, jobbet igår var kalas och så var sonen här när jag kom hem från jobbet och killarna hade fixat middag ihop tills jag kom hem, väldigt lyxigt.
 
Så måste man ju bara ÄLSKA Instagram och deras filter faktiskt.
 
Igår tog jag den här bilden och la på filtret "Lark"...
 
 
... och TITTA så fin och slät man blev.
 
Kanske något suddig, men det var nog både ljus och skak som påverkade det.
I verkligheten ser man väl kanske ut lite mer så här....
 
 
Men med ett filter på Insta så har man inga streck eller rynkor alls, billig skönhetsoperation tycker jag.
 
Ny favorit i klänningsväg för övrigt som jag har på mig på bilden.
Killarna fick åka till Stockholm på fotboll och jag betalade för sonen och då kände jag:
Dom fick åka iväg, jag får en ny klänning för en gångsskull.

INTE JAG som modellar klänningen här på denna bilden, men denna hittade jag på nätet...
 
 
... och jädrars vad beröm jag fick för klänningen av kunder (kvinnor faktiskt) i ateljén.
 
Ja, det var inte klokt, då hade jag inte fel själv när jag satte den på mig och tänkte:
Den är MIN, sitter som en smäck och färgerna passar mig perfekt fastän det är rosa, men en mycket vacker dimrosa.
Min bild är lite mer riktigt än lånebilden här, hon har nog använt lite mycket kontrast.
 
 
För att så hoppa tillbaka till den där middagen som sonen och sambon gjort så hade jag planerat in "Tacomys-godis-&-Idol" med resten av familjen.

Under tacomyset kommer dock kallduschen från resten av familjen när jag glatt säger att "och så ser vi väl Idol ihop sen...?"

Herrarna i församlingen:
- Idol, näe vi ska se PSG halv nio.

Besviken fredagsfirare:
Va...
Fotboll?

Jo, så hade DOM planerat tydligen så jag fick gå in i sovrummet och se Idol själv.
Inte ens hunden ville hänga med mig i sovrummet för i vardagsrummet knaprades det chips.
Myspys för dom tre liksom, godiset jag tänkte bjuda familjen på kunde dom glömma, se ni eran fotboll och ät era chips, gör ni det.

Jag hade det supermysigt ALLDELES SJÄLV med min godispåse i sovrummet, jättejättejättemysigt!!!!
En riktig fredagshöjdare.
For sure.

 
Märks iallafall att man jobbar hårt i veckorna, jag har sovmorgon till halv nio varje helg nu.
Skönt på ett sätt, jobbigt på ett annat.
Jag blir nämligen stressad av att vakna "så sent", jag tycker att halva dagen gått om jag inte är ute och trampar med vovven före klockan 08.00 - 08.30.
 
Men, men, jobbar man annorlunda numera så måste man väl sova ut några timmar längre än man brukar.
Nu skall jag och vovven iallafall snart ut och trampa efter att jag förberett middagen till mig och sonen.
Kalopps beställd, so be it!
Gör såsen nu så den får stå till sig och smaka mycket, kokar köttet ihop med såsen senare.
 
Vi ses ikväll, hoppas på att orka sy lite idag också.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0