Flitens lampa har lyst...

Go´kväll.
 
Först jobba i ateljén där det var rätt tunnt med kunder för stan verkade tom (gråväder och gråkallt) och dom som kom var mest på prathumör.
Tre timmar gick jättefort.
 
På väg hem knäppte jag den här bilden...
 
 
... en riktigt fullträff om Frk Självgod får säga det själv.
 
Det blev handel på Ica, och sedan hem och istället för att ego-sy tog jag tag i:
- Utskärning av ett klänningsmönster.
- Avritning och utskärning av ett annat klänningsmönster.
- Sydde en beställd barnmössa...
 
 
 
 
... till en treåring.
 
Ljuset blev lite fel på bilden, den är inte gräsgrön utan mer skoggsgrön...
 
 
 
... sedan satte jag igång med att rita av och skära ut tumvantsmönster...
 
 
... och det skulle jag egentligen inte göra men fick bara ett ryck att sticka emellan med.

Har ju i 150 år (typ) tänkt göra egna vantar av spill men aldrig fått till ett sjyst mönster själv, när jag nu sist beställde tyger från Danmark så beställde jag ett mönster på vantar också.
Det kostade bara 19 danska kronor så det vart ju inte så dyrt i svenska heller, nu kan jag sy vantar av fleecespill också, jättebra för det är VERKLIGEN en förbrukningsvara i detta hemmet.
 
Nästa punkt på dagordningen blev så barnbyxor...
 
 
... innan jag bara inte orkade mer vid klockan 20.00.
 
Nej, då satte jag mig i soffan och ser på "Jane Eyre", inte ett skit i övrigt på dumburken så den får väl duga.
När den är slut skall jag sy ihop byxan, fem sömmar och SEN är det nog för idag.
 
Imorgon syr jag klart byxan, går långpromenad med hunden, umgås med gubben, lagar söndagsmiddag och så kommer sonen hit och äter.
Smulpaj med äpplen från trädgården blir det också, lyxigt värre.
Vi ses då.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Leva-Kerstin

Hej!
Jösses vad flitig du är. När mina tre döttrar var små sydde jag mycket och roligast av allt var
madickenklänningar, så gulligt att se dom stoltsa omkring likadant klädda. Ooo,jag blir nostalgisk.
Ha en fin söndag.

Svar: Ja det är inte svårt att vara flitig när man gör ROLIGA saker Kerstin! ;DHa en fin söndag du med!
Stickqvickan

2015-10-11 @ 08:31:39
URL: http://www.steeperz.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0