Hm... den där läxan och fluffbyxor klara...

Läxa idag...
 
 
... var att göra om två kilar i en klänning, förstora ännu mer och som vanligt...
 
 
... var det någon som krävde uppmärksamhet och satte sig mitt på jobbet och tyckte att jag skulle ge henne uppmärksamhet istället.
Tyvärr fick hon nobben... igen.

Jag fick till det enligt instruktioner, större upptil och avsmalnande nertill, lite som en upp och nervänd flaskhals...
 
 
 
 
Hm... den där läxan alltså... hm.. ser det riktigt klokt ut alltså?
Jo, tydligen, när jag skickade dessa bilder till chefen, precis så skulle det vara.
Hm... okej... ska´re va så så ska´re.
 
Sedan tjorvade det till sig rejält och jag tänkte inte på mina maskiner, hade tappat minnet liksom.
Dvs jag spenderade nästan en timme (fick sprätta om och om igen) på tjockt jeanstyg som min vanliga maskin hade problem med att sy i och då speciellt där det var 4-tjockt i tyget.
Gud i himmelen.
 
När jag sedan var hyggligt nöjd och allt var klart vad kommer jg på då tror ni?
 
 
Jo, jag kommer på att jag ju fixat "Husan", min gamla TRAKTOR som syr i allt!!!!

Ja, det var ju så dags det då, fan-i-helvete på ren svenska, s
å mycket bortslösad tid på ingenting.
Men...
Jag hade faktiskt glömt bort den.
 
Sedan sydde jag klart "överdragsbyxorna" i korallfleece...
 

Och på det blev det en promenad med hunden vid 17-tiden...
 
 
... där jag fotade detta lilla ekollon på bron vid Silverhättan.

När jag sedan när jag passerade S:t Lars ruin var det en kör och dansare som övade sånger och dans och vid gamla polisstationen möter jag en riddare till häst som red mitt i gatan på väg mot äventyr, jag filmade med mobilen.
Allt detta en HELT VANLIG måndagskväll i Visby.
Tyvärr kan jag inte lägga upp filmer här, men jag kan ju berätta om det iallafall.
 
Dags att krypa till kojs och ta itu med morgondagen.
Idag är det måndag och vissa saker i hjärtat känns så tomt så tomt.
Det riktigt värker när jag tänker på det.
Ont gör det också.
 
Go´natt gott folk.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Leva-Kerstin

Hej! Mycket handarbete i ditt liv. Dit stora intresse? Mjukisbyxorna är helt underbara.
Ha en skön kväll
/Leva-Kerstin
www.steeperz.com

Svar: Go´kväll! Jo det kan man nog lugnt säga Kerstin.Är uppvuxen med en mormor som var en allkonstnär inom handarbete, hon lärde mig från mycket ung ålder att brodera, sticka, virka och sy, min pappa tyckte om att fuska lite i måleri så jag har redan från liten varit kreativ. Själv utbildade jag mig till keramiker, inom måleri och även textil MEN har även då haft så kallat "vanliga" jobb och jobbat dom senaste 14 åren inom omsorg. Dock vid 44 pga av en whiplashskada för ca 6 år sedan har jag inte kunnat gå tillbaka till TUNGA och tex äldreomsorg el assistans efter att våran brukare blev av med alla sina assistenter för ca 1 år sedan, varit tvungen att tänka om.Vad är jag bra på och vad klarar min skadade nacke av?Jo, sy, så nu går jag som lärling för att bättra på mina sykunskaper hos en sömmerska och läser poäng via Komvux. Jag behöver starta eget samtidigt som jag hoppas att det dyker upp ett lämpligt assistentjobb OCKSÅ som inte är av den tunga sorten, jag vill göra både och. Dock, dom växer inte på träd längre eftersom försäkringskassan nästan bara låter "dom som inte kan röra sig alls" behålla sina assistenter pga allt fusk.Alltså, jag skolar om mig mitt i livet och lever en dröm som jag bara ÄLSKAR. Ha en bra kväll :D
Stickqvickan

2015-10-13 @ 19:51:49
URL: http://www.steeperz.com
Postat av: Leva-Kerstin

Godmorgon på dig.
Vad härligt att ha kreativiteten med sig i ådrorna. Direkt jag läser tänker jag, hade du inte fått nackskadan (förstå mig rätt) hade du kanske inte fått eller tagit en sådan möjlighet som du nu gör. Att få göra det man älskar på heltid är fantastiskt. Jag brukar tänka att det finns en mening med allt även om det onda följer med. Ha en bra dag.
/Leva-Kerstin
www.steeperz.com

Svar: Jag håller faktiskt HELT med dig där Kerstin!Allt har en mening och jag tror faktiskt också att efter först ha suttit ett helt halvår utan att knappt kunna röra mina armar, sedan bestämma sig för att jag måste lära mig att leva med detta handikapp. efter ett års sjukskrivning gå tillbaka till mitt jobb och sedan efter fyra år blir vi alla arbetslösa...
Ja, och under den tiden hade mitt hantverkande tagit fart för den läxan jag lärde mig var:
Du vet aldrig vad som händer, imorgon kan du gå ut i gatan och bli överkörd av en buss och har du inte levt utifrån ditt hjärta så...
Jag gissar att du förstår vad jag menar utifrån att ha läst vad som hänt dig.
Leva livet för man vet inte vad som väntar runt hörnet, alltså för mig blir det sömnad och hantverkande för hela slanten.
Jag vill leva på det OCH jobba med människor, mina två passioner! :D
Ha en bra dag du med.
Stickqvickan

2015-10-14 @ 07:13:19
URL: http://www.steeperz.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0