Mindre av allt...

God morgon!
 
Så var dom iväg till storstan "pöjkarna", Hammaby - Malmö skall mäta sina krafter emot varandra, hoppas dom får kul.
Jag och vovvarna sitter inne och trycker i regnet, har varit vaken sedan 06.15 GAMMAL TID eller 05.15 NUTID.

Alltså det är ju så jäkla träligt det här att jag vaknar som jag brukar en det är en timme tidigare, varför har dom hittat på det här vinter- och sommartid.
Lika dumt varenda gång man skall ställa om sig, helt hopplöst.
Nåväl, jag somnar väl klockan "22" nu när jag varit uppe i ottan nutid.
 
Vad skall man sätta tänderna i idag då?
 
Jo, jag skall påbörja nya babybyxor, TROR jag skall sy mig en ny tröja, sy in mina zebrabyxor, alltså valen är många.
Jag vill iallafall sy, så långt vet jag.
Lyssna på ljudbok nu när jag är själv.
 
Det är ju en "ny framtid" här och ännu nyare kommer den att bli.
 
Viss del av mig tycker att det är såååå jäkla sorgligt, andra delar av mig känner en enorm lättnad.
Svårt att förklara tills det är verkställt men faktiskt...
Helt plötsligt finns nya valmöjligheter och jag slipper se delar av mitt liv som bara är så tröttsamt och bedrövligt.
 
Kommer bli bra och jag ser en ljusare tid framåt, en ny vår mitt i hösten/vintern faktiskt.
Mindre irritation.
Mindre ilska och frustration.
Mindre av allt.
 
Nä, nu har jag degat klart här, nu vill jag faktiskt sy.
Sedan skall jag på fika hos Syster J.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0