När Madde får tokdåra...

God morgon!
 
Ja, då var det fredag igen då.
Hjälp vad fort veckorna går, jag hinner knappt med själv.
 
Igår fick jag så tokdåra när jag kom hem.
 
För fyra år sedan köpte vi en ny, DYR, torktumlare hos Harry Carlsson för 8600:-.
Den vi fck då var redan paj, vi fick en ny efter bara en vecka.
Garantin var på ett år.
 
Nu har vi haft den där svindyra torktumlaren i fyra år knappt.
Den började krångla och stannar en stund in i programmen och så vidare och vintern närmar sig och vi kan inte torka tvätten ute längre.
 
Vi tog hit en "fixare" från företaget som torktumlaren kommer ifrån.
Mamma levererar domen när jag kommer hem från jobbet:
 
Elektroniken är PAJ och måste bytas ut, kostar ca 4500:-
 
Jag gick då i taket av ilska när jag får höra detta.
WTF????
Här går vi och investerar i en SVINDYR torktumlare och så är elektroniken paj efter bara fyra år!
Hur är det möjligt?
 
Den förra vi hade var typ från början på 80-talet och höll ända tills vi köpte denna för fyra år sedan och den var inte ens trasig en enda gång.
 
Mamma försökte mildra allt medans hon sa "hemförsäkring, får ca 2500 där, osv..." men jag blev inte gladare för det.
Det är ändå 2000 kr "så här innan jul..."
 
Fy fan, man kan ju börja grina för mindre.
Så här är min plan nu iallafall:
Idag hinner jag inte och imorgon är det ju röd dag, men på måndag kan "Harry Carlsson & Co" och "Elon" räkna med ett besök från mig.
Nu är jag rosenrasande, fyra år och redan paj, GLÖM DET.
 
Ja, idag blir det ateljén och jag har en laga-byx-dag framför mig.
Skall bli kul.
Ikväll kommer sonen och vi skall ha Tacodinner, kanske mysa, kanske inte.
Beror på vad tonåringen känner för, misstänker "inte" dock.
 
Ha en underbar fredag nu för det skall jag ha!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Leva-Kerstin

En sak jag har tänkt på är att dagens tillverkning är sämre för att vi helt enkelt ska köpa oftare. Vad tror du?

Svar: Jo det är väl TYVÄRR så Kerstin men man blir ju grinfärdig.Vi bor ju i villa med två lägenheter, min mamma i ena lägenheten och hon är pensionär = inte så fett med pengar.
Jag, sambon och sonen i den andra och jag och sambon studerar = inte mycket pengar där heller.
Och så investerar vi alla tre i en DYR maskin som vi hoppas skall hålla i ganska många år, vi kunde lika så gott ha köpt en för 2500, det hade säkert varit billigare i längden, man blir så lack.
Se tex min mormors gamla symaskin som jag städade upp inuti som går som en klocka igen, den är från 1960-någonting, DET är hållbarhet det.
Husqvarna torktumlare från 2011 = skit... ursäkta... tydligen :/
Stickqvickan

2015-10-31 @ 09:34:09
URL: http://www.steeperz.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0