Nej, jag har fortfarande inte bröst... tydligen...

Go´kväll.
 
Klänning nummer 1 gick min väg, bild imorgon.
Klänning nummer 2 till mig själv går INTE min väg.
 
Jag gjorde nämligen den i storlek "S" och det blev för stort i detta mönstret, jag skulle gjort "XS", den blev hela 12 cm för stor i midjan och det är såklart för att jag saknar... tadaaaaaa... BRÖST.
Jag fyller helt enkelt inte ut bröst och midjadel.
 
Sedan flyttade jag ner midjan och det blev för mycket, dock funkar, men flyttar upp lite till nästa gång.
(Fuck)
 
Min klänning i bitar...
 
 
 
Överdel klar, fram...
 
 
... och bak...
 
 
.. och SO FAR såg det ju bra ut MEN då gör jag det där universalfelet igen:
Jag glömmer bort att dockan har BRÖST.
 
Jag har ju fortfarande själv INTE det, nej, hur många gånger skall jag göra detta misstag och tänka:
Ser ju finemang ut på dockan, det där kör vi på, gaaaaaaaah!
Jag blir galen på mig själv.
 
 
Inte ens när jag ändå testade klänningen i två delar tyckte jag att den var lite för stor...
 

Nja, eller kanske lite stor kanske men inte så farligt, men det skulle nog bli bra vid ihopsömnad ändå och jag ser dessutom inte riktigt fladdret i sidorna BAK när jag fotar mig själv...
 
 
... nä, jag var så upptagen av att ta en bild, skriva en spexig text till bilden...

"Alltså jag tror att jag struntar i att sy ihop klänning nummer två som jag själv ska ha.
Är det inte lite snyggare med en kort överdel och bar mage, kan inte vara lite fräsigt till en 44-åring going on 45?
Är inte detta lite "Sommaren 2016" till en medelålders tant?
Jo fan, jag tror nog bestämt det, känner att "Like a virgin (hey), toucht for the very first time, like a viiiiiiiirgin, when your heart beats next to mine, wowowooooo..." känns lite jag.
Eller var det 1984 kanske?"


... och snabbt lägga upp på FB.
 
Och vad händer då?
Jo, jag missar det väsentliga, fladdret i sidorna som sagt men det blev jag ju så fint varse efter ihopsömnaden.
 
Tappade sugen och åt middag.
Vet inte om jag hittar den mer ikväll, förmodligen inte.
Jag skall ta en dusch nu, sprätta och sedan se "Domstolen" och sedan sova.
 
Skit och pannkaka.
 
God natt och sov gott, imorgon ser jag nog eländet med piggare ögon.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0