Påbörjat en kofta typish...

Vilken dag hörrni!
 
3 oktober och termometern visade +18 grader när vi gick ner mot hamnen...
 
 
Havet och hamnen låg HELT spegelblankt och det var superskönt ute, vi (jag, mamma, sambon och hunden) flanerade runt och hamnade på Bageriet i solen och tittade på allt folk som var ute och "firade" Wisbydagen precis som vi...
 

 
Det var en hel del möten, man pratade och alla var såååå nöjda med det underbara vädret.
Tror jag det!
 
När vi sedan sent omsider kom hem blev jag lite sugen på att sy något och jag ville testa något nytt.
 
Jag har en ny Ottobre och var lite sugen på denna koftan...
 
 
 
 
... bara det att denna på bilden är gjord i ulltyg och det hade inte jag hemma MEN det jag hade var faktiskt gammal överblivet fleecetyg som jag behövde bli av med så varför inte?

Sagt och och gjort, jag satte igång...
 
 
Försökte sedan matcha ihop lite färger som skulle räcka till en hel kofta...
 
 
... och det är väl inte vad jag skulle kombinera ihop i vanliga fall men som sagt:
Det var vad jag hade hemma och det är ju en test-kofta så det fick väl duga.
 
Jag kan ju använda koftan hemma som myskofta för jag har ju en fallenhet att dra på mig morgonrocken när jag är frusen, då kanske en kofta i "kanske-inte-första-handsvalet-av-tyger" skulle passa bättre.
 
Luvan blir svart och sömmarna får bli vita... eller kanske marinblåa... vet inte riktigt ännu.
 
Kommit så här långt iallafall...
 
 
 
... skall sy lite sömmar över sömmarna strax om jag orkar.
 
Hamnade i soffan nu och jag vet i sjutton om jag orkar ta mig ur den igen.
 
I tidningen fanns också ett träningsbyxmönster...
 
 
 
 
Hörrni...
Snart har jag svänt ihop mina första TRÄNINGSBYXOR OCKSÅ, sug på den folket!
 
Slut i rutan för idag, vi ses imorgon igen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0