Vilken LYX-SÖNDAG...

Go´kväll folket!

Från klockan 16 fram till 19 har jag sytt.
Hade tre jobb som jag behövde hinna med idag och det har jag gjort, nu har jag bäddat ner mig i en renbäddad säng, nyduschad i en ren pyjamas och sett "Face off" och nu är det "Babel" på tapeten.
 
Hur blev dagen idag då?

Jo, vid 10.30 gick jag och Milou till Norra kyrkogården, där blev vi upphämtade av sambon (han steg upp när vi gick och fick morna sig lite) och sedan åkte vi vidare till Själsö hamn, här passerar vi Majsan och mitt gamla stall längs stranden...
 
 
 


... sedan gick vi vidare mot Brissunds fiskeläger allt medan himlen blev blåare och blåare och alla moln till sist försvann...
 


Och vilka FÄRGER det var idag sen då, det såg nästan tecknat ut i naturen...
 
 
 
 
 
Två som tröttnade lite på fotografen och satte sig och väntade på en bunker...
 
 
 
 
 
... och när vi gått Själsö- Brissund ToR åkte vi såklart upp till Själsö Bageri och firade KANELBULLENS DAG med kaffe och kanelbulle i den stekande solen bland alla andra som var ute och firade den festliga och vackra dagen...
 
 
Vi satt och solade i ca 1 ½ timme och drack extra mycket kaffe för att slippa skämmas över att vi inte kunde lätta från stället, det var helt enkelt FÖR underbart.
 
Brittsommar idag igen med andra ord, magiskt minst sagt och tror ni att det tog slut där?
 
Nej, när vi kom hem blev det grillning i eftermiddagssolen och på det kaffe igen.
Vilken LYX-SÖNDAG!!!
 
På det var det ju då dags att jobba lite, men herregud...
Det var knappast ansträngande.
Helt slut nu dock, det har blivit mycket frisk luft idag och en hel del kilometer i benen, hunden har däckat för läääääääääänge sedan och jag vet en till som kommer sova gott efter "Bron"...
Just det, undertecknad.
 
Vi ses imorgon igen, sov gott alla glada.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0