dåligt slut på den här dagen...

Det blev sömnad, solning i bikini på balkongen mellan sy-varven...
 
 
... läsning, samtal med Klokboken och så sömnad igen innan jag gav mig ut på äventyr med Milou i skog...
 ... och längs havet....
 
 
 
 
 
... ända tills följande hände:
Det gick från ljuvligt i solen under hundpromenaden till ISKALLT!!!!!!

Jag fattade inte vad som hände, helt plötsligt sjönk temperaturen 10 grader på bara 20 - 25 minuter och jag var ganska långt hemifrån.
 
Jag hade korta träningsbyxor, långtröja, fleeceväst och tunn jacka men det blev så kallt så jag höll på att smälla av trots fleecevästen.
Även om jag sedan tog mig upp från havet så hjälpte inte det, det blev bara kallare och kallare och jag frös så jag skakade fastän jag småjoggade.
 
Försökte få skjuts med sambon när jag kom till Silverhättan men han hade fått kunder (han jobbade/jobbar), jag joggade vidare igenom stan UTAN att få upp värmen och tänkte:
Nu kommer jag få ont i halsen.
 
När jag kom till Atterdags dök han upp och skjutsade mig hem sista biten, då kunde jag knappt röra handlederna.
Fy fan, från + 20 i solen under dagen till + 10 när jag kom hem vid 18.
 
Det blev en skållhet dusch och té med honung men jag riktigt kände att ju kallare jag blev, desto råare blev halsen och mycket riktigt:
Jag har ont i halsen nu, det river som eld.
 
FAN, fan att jag gick iväg med för lite kläder på mig men inte fan kunde jag veta att det skulle sjunka i temperatur så jäkla snabbt.
Skitåpannkaka, bara att be till gud att det inte blir värre än så här.
 
På kvällskvisten blev det lite mer sömnad för det har ju inte varit något bra på tv ändå och nu skall jag krypa till kojs.
Sonen är på väg hem från båten, mamma är och hämtar honom, han har varit på fastlandet och spelat fotboll idag.
 
Vi ses imorgon igen...
Fan vad ont jag har i halsen alltså... fan... dåligt slut på den här dagen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0