Geniet Österholm...

Är det OK med er om jag snart börjar kalla mig för geni?

 

Mormors gamla Husqvarna 2000 "gav upp" för ca 7 år sedan (och hade funkat dåligt i ca 10) och jag köpte ju en ny, vanlig symaskin för ca 5 år sedan.
Nu har jag ju då varit väldigt noga med mina nya maskiner, städat och fixat samt lärt mig LITE kring deras skötsel samt inställningar.


Idag fick jag så ett ryck, KANSKE jag skulle ge mig på och försöka fixa den gamla trotjänaren "Husan"...?

 

Sagt och gjort, städning i maskineriet vid stygnplattan och spolrullen, oljning, fixa till med skruvar som satt löst, inställning av stygn, fixa en skarvsladd som kunde justeras till att fås in i moderna eluttag (det är ju gammal kontakt) med hjälp av kniv och avbitartång, bytte nål och vad händer när jag kör igång "Husan"?

 

Den FUNGERAR och GÅR SOM EN KLOCKA!!!!
Herregud, jag är chockad själv och det bästa av allt:
Jämfört med nya modeller av maskiner så är detta som en jävla traktor som kan plöja sig igenom jävligt tjocka tyger som skall sys ihop.


Jag är så jävla nöjd, nu har jag alltså inte mindre än FYRA superbra fungerande symaskiner, woop-woop, SYMASKINSDOKTORN Österholm in da house!!!!

 
Alltså jag är så förbannat nöjd över mig själv nu så det är inte klokt.
 
Hade faktiskt tänkt att lämna in den till den riktiga symaskinsdoktorn som kommer och hämtar symaskiner hos min chef, men...
Nu behövs ju inte det för jag fixade det själv!
 
Då återstår ju bara ett problem:
Vart skall jag ställa den?

Just nu står den i köket och där kan den ju inte stå.
Jag som har haft så gott om plats nu med att kunna få upp och använda den tredje maskinen blev precis trångbodd igen.

Jag får lösa det, just nu får den stå kvar på köksbordet tills imorgon...
FAN VA NÖJD JAG ÄR!!!!
Jag trodde ju den var superpaj, där ser man vad gamla grejer håller, ja, mycket bättre än nytt.

Dags att plocka in tvätt.
Vi har sytt, solat...
 

... sytt och solat om vartannat!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0