Mörkret kommer närmare...

Go´kväll!
 
Kom precis hem från jobbet och dog i soffan.
HERREGUD vad det har varit varmt idag, så kvavt och varmt så det var inte klokt, högsommartemperatur när solen dessutom kom fram.
 
Jag var ute och gick med hunden på morgonen innan jobbet och jag kunde knappt andas när jag tog mig upp för alla stadens backar igen.
Ner gick ju finfint men sedan var det tungt.
 
I syateljén var det dessutom varmt.
JÄTTEVARMT.
Lika varmt som under politikerveckan, stekhett, men det gick bra ändå, man överlevde och jag öppnade korsdrag...
Luften stod still, inte en vindpust.
 
Tidigt, tidigt idag sydde jag så klart min nya innejacka, koftjacka eller vad sjutton det nu kallas.
Bilder kommer imorgon när det är ljust ute så man kan fota, nu är det för mörkt REDAN, fastän klockan bara är 18.45.
Känns "sådär".
Jag vill inte.

Imorse när himlen var tungt grå tände jag ljus till fikat och morgon-tv...
 
 
... man trodde ju verkligen inte då att det skulle bli en så fin dag som det blev.

Nåväl, varmt eller inte på ön, mörkret kommer närmare dag för dag.
 
Idag är det så min och sambons 11-årsdag, den RIKTIGA, den dagen vi faktiskt blev ihop.
Ja, vi får nog fira den i helgen med något mysigt för idag har vi båda haft fullt upp och äter snart middag med sonen.
 
Fick en liten present av sambon dagen till ära...
 
 
... själv hade jag inte hunnit köpa något till honom, jag får fixa det imorgon.
 
Nu mat, hungrig som fan och bilder kommer imorgon på jackan som sagt, vi ses då.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0