Produktiv dag!

Produktiv dag idag:

Träna med Chifen och låt mig säga så här:
Att jag inte frös ihjäl på vägen till gymmet är ett under.
 
Jag hade i tron på ett "lagom höstväder" tagit på mig klänning, tunn kofta, strumpbyxor, sneakers och min tunna vår/höst jacka.
Jag höll på att DÖ.
Fy fan vad kallt det var, så in i helvete kallt dessutom.
 
Ute i sista sekunden var jag också så det var bara att cykla på i högsta fart i motvinden för att hålla värmen igenom trampandet.
Polarvindar.
Gaaaaaaaaaah, blir så jäkla sur.
 
Väl hemma igen satte jag igång med nästa syprojekt...
 
 
En a-formad klänning!
 
Det fick bli ett tunikamönster där jag gjorde halsen rund och hela ärmar istället för hur orginalet såg ut, skar ut och sydde upp ett prov i lakan, klänningen blev för stor så då minskade jag mönstret ca 2 cm på varje del (8 cm).
 
Skar ut nya delar i det prickiga tyget, åkte till JOBBET och hämtade hemläxa och pratade om läxan och vad jag skall göra samt morgondagen på jobbet.
Hem igen och sydde ihop den prickiga klänningen så här långt...
 
 
Kantning med helsvart snedslå på insidan...
 
 
Fick bli så, var lat och orkade inte göra en i samma tyg, syns ju inte ändå på insidan.
 
 
 Nu skall den fållas upp 2 cm nertill och i ärmarna och sedan klar, det får dock bli en annan dag.
 
Sedan tog jag tag i hemläxan.
 
Vet ni hur det känns att vara fri?
JÄTTESKÖNT.
Fri i tanken att göra vad fan jag vill, fri från arbetsförmedlingen.
FRI.
 
Nattinatti, just nu ser jag mitt nya favoritprogram "Domstolen" på 1:an, mycket bra program måste jag säga och mycket intressant samt han den gotländske domaren verkar ju vara riktigt BRA faktiskt, mänsklig på något sätt.
Kanske han skulle kunna döma i målet "Madde stämmer Arbetsfömedlingen ang inkompetens och en hel del annat också"!
 
Nu ska jag verkligen lägga dom där jävla pajsarna bakom mig, PUNKT.
Eller vågar jag verkligen lova det?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0