Nästan pensionsålder...

Idag plockade jag fram en av mormors "gamla" scarfs...
 
 
Tycker den är så himla vacker, snodde åt mig ett gäng scarfs efter mormor innan dödsboet gick på auktion för jag visste att dom skulle ändå kasseras som skräp.
Då var sån´t här ingenting värt, nu är det annorlunda men då hade detta inte ens gått under klubban.
Dom har sedan dess legat ihopvikta i silkespapper i mitt linneskåp "i väntan på".

Tänkte DÅ för 18 år sedan att kanske jag får användning för dom någon gång i livet, om inte annat som pensionär.
Eller NÄRMARE pensionen iallafall.

Sedan har jag haft lite svårt att ens titta på dom om jag skall vara ärlig.
 
Det kan bli förknippat med så mycket minnen, mormor i sin grå/vita vårkappa med den här gröna scarfen.
Ja, man kan liksom börja längta fastän man är 45 och borde kommit över sån´t för länge sedan, men nej, det gör inte jag.

Jag får en klump i halsen och minns mormor.

Jag tänkte att nu kanske man kan tänka sig börja använda dom lite smått iallafall och så tog jag fram denna och två till.
Hade tänkt att spara den till en annan dag men ändrade valet av jacka till en enkel svart och ja...
 
 
... på med scarfen.

Kände mig lite fin och tänkte:
Nu skulle mormor sett mig, nu har jag NÄSTAN uppnått pensionsålder och nu är jag mogen för mormors-scarfs och kan dessutom titta på den utan att vilja tjuta.

Och appropå att börja tjuta...
 
Jag ska verkligen INTE se hund- eller djurfilmer som ni redan vet så jag sa bestämt ifrån till mig själv att jag inte skulle se filmen "Max" ikväll.
Men hur det var så ändrade jag mig ändå.
Det var dumt.
 

15 minuter in i filmen, eller var det till och med 10 så satt jag redan och bölade.

Afganistan, explosion, död, aggressiv hund tillbaka till den döde husses familj, yngste sonen får ansvaret för hunden.

Jag skall INTE se hundfilmer, nej det skall jag inte speciellt inte om dom blandar in ungar också, då är det ju rena rama dödsstöten för tårkanalerna.
 
 
Vi ses imorgon igen, sov gott alla trötta för det skall jag göra!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0