Lustig läxa...

Idag har jag så gjort något så lustigt som sytt in en jeanskjol sydd av gamla jeans.

Flickebarnet i fråga ville få in sin kjol 1.5 cm.
Den omsydda originalkjolen...
 
 
Början till sprättning...
 
 
Och så fick jag sprätta bort hällan, sprätta mittsömmen, vändsy upptill så jag fick minskad midja, flytta hela ena tygstycket på kjolen 1.5 cm.

Sedan sy ihop rumpsömmen igen och se till att matcha så att "oket" där bak stämde samt längden nertill, sy fast midjan upptill och nertill samt avsluta med att sy fast hällan ovanför den förminskande sömmen...
 
 
 
Och det blev allt helt perfekt!
 
Ja, så perfekt det kan bli när det gäller förminska en midja av ett par omsydda byxor till en kjol.
Smart idé för övrigt, kan man säkert sälja som smör i solsken till unga flickor nästa sommar!
 
Sedan gick jag långpromenad med Milousan ut till Snäck T-&-R vid 17-tiden.

Kallt när jag började gå men när jag kommit halvvägs och ner till havet var det skitvarmt, jag hade klätt på mig för mycket och temperaturen hade stigit.
Massor med folk längs hela vägen som var ute och njöt av ett stilla hav och värme.

Middag, dusch och sedan sydde jag ett knytband till min egen klänning...
 
 
... skar ut skärpet så det syr jag ihop imorgonbitti, nu fick det vara nog.

Här kommer en bild där den är FUSK-KLAR...
 
 
... imorgon är den helt klar.
(Fan så snygg den blir!!!)

Nu på huvudet i säng, imorgon väntar "telefonärenden" så tidigt som möjligt och sedan...
Ja, stranden var det visst och ledig dag.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0