Det går bra nu... nehej, inte idag heller...


Alltså idag började jag med att skriva till mina bästa vänner att idag "är jag typ en tickande bomd".

Vaknar och utan att ha träffat en käft så ville jag mörda någon.
Blängde till och med på hunden brevid mig i soffan och tyckte att hon var jobbig som skulle ligga nära.
Jaha ja, PMS:en från helvetet, grattis, och på en läxdag och allt.
 
Imorgon skall jag visa bilder på det jag sytt, det gick bra fast jag sydde jävligt sakta eftersom jag visste att skulle jag sy fel skulle jag bli skogstokig och det ville jag verkligen inte riskera.
Sedan stack jag iväg vid 17 och köpte en julklapp, på det så kom Syster-Yster och Moster Puff för "Bestämma julmatsträff".
 
Mamma kom med block, penna och JULKLAPPSTRÖJA.
Det är min mamma som är Bridget Jones tror jag bestämt.
 
 
 
När dom sedan gått igen kände jag:
Kolakokning!

Alltså nu går det TROLL i skiten.
Den första smeten BRÄNDE jag så den smakade bränt, HURRA!!!!
När jag sedan skulle hälla ner den i soppåsen brände den hål på soppåseplasten.

Alltså vad i helvete!?
Jag ber om ursäkt för svordomarna men jag har forfarande inte tid med någon form av trassel.

På med nästa smet, hade redan smörat papper och får till en perfekt smet!
 
Men glädjen blev jävligt kort ska ni veta för när jag så skall klippa kolan så händer detta...
 
 
...det kletar fast TROTS mycket ordentlig smörning.

Jag gjorde det extra ordentligt eftersom det kletade fast så vansinigt igår, kunde då bara konstatera att det är det jävla Ica-bakplätspappret som är kass.

Jag har haft en hel del andra incidenter bla att det började BRINNA i ugnen när jag la ett papper som skydd över en paj.
Hade en jävla flax att jag stod kvar och faktiskt såg att det flammade till och detta är inte de enda incidenterna som hänt så nu gör jag som Sverker Olofsson i Plus och slänger det i soptunnan, aldrig mer.

Men så har jag ju då en man som fattar grejen med det där med jobbig PMS:
Hålla sig borta hela dagen.
Lovat att städa imorgon och så...
 
 
... en ask choklad som ska "dämpa PMS:en"!
 
 
Det ni, den gick inte av för hackor va?
Dags att sova, vi ses imorgon igen.

ÅH, jag glömde:
TYGERNA kom idag och jag är såååååå sjukt nöjd!!!
Crepe georgetten var UNDERBAR kvalitet och jättefin färg och den "cupro sandtvättade viskosen" var så jäkla fin.
Ett mycket billigare alternativ till sandtvättat siden och den midnattsblå färgen var jättefin.
Mycket nörjd och två nya favoriter.
NU nattinatti.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0