En jävla bra egenskap...

God kväll!

Idag har jag haft en så lugn dag att klockorna nästan står stilla, men behövligt.

Vaknat halv tio, gick ut och gick vid elva (suddig hund) ...
 
 
(osuddiga fåglar)
 
 
...kom hem ett och badade den lortiga hunden (med DUSCHCREME dessvärre för sonen hade snott schampot till träningen) och sedan rena myskläder, svepa in sig i en fleecefilt och SOFFAN plus TV´n.

Och här har jag suttit.
Hade egentligen en julklapp att sy på men orken har verkligen INTE funnits.
Inte heller har det blivit någon julkola men alkoholfri glögg med russin till mig och sonen blev det iallafall.

Jag trodde nästan att jag liksom skulle sitta hela dagen och bli pigg till kvällen så jag skulle kunna pyssla lite då.
Nej, det har bara inte inträffat.
Vissa dagar är man bara PUNKTERAD och dränerad på energi, ser faktiskt fram ännu mer mot lite ledighet nu, jag ska ju faktiskt orka fram till juli sen.
 
Positivt för idag är att mina tyger blivit skickade i torsdags, tänk om dom skulle hinna fram till imorgon det hade väl varil kanon.
 
Sonen drog till kompisar nyss och tyckte för miljonte gången att jag inte behöver sitta och vänta tills han kommer hem.
Jag:
Kommer INTE att ske, jag är vaken och du är hemma senast halv ett!
Bånstyrig tonåring:
Nej, jag kommer hem när jag kommer och DU GÅR OCH LÄGGER DIG!
Lika bångstyrig morsa:
NEJ säger jag, det är jag som är vuxen och du som är barn (nåja) och jag litar på dig min inte på människor i den här stan... bla, bla, bla...
 
Och så fortsatte debatten tills ungen fick ge sig för jag är dock ändå den envisaste av alla i detta hus.

 
Kanske till och med den envisaste i hela universum, men det är faktiskt en jävla bra egenskap när man har en tonåring.
 
Så ringde en av mina gamla arbetskompisar idag, hon har skaffat en hund...
 
 
Men alltså på riktigt hörrni...?
Alfåns...
 
 
Det är väl sån´t här som kallas TORTYR när såna som jag får bilder på små söta puppisar!

Alfåns är en blandning mellan cavalier och pudel, en cavapoo med andra ord, så sjuuuuukt söt.
Jag tror bestämt att jag och Milou ta och hälsa på min gamla kompis, fast jag gissar att om jag träffar Alfåns så kanske jag också måste ha en Alfåns.

 
 
Åh fy fan, jag ska nog INTE träffa Alfåns.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0