Fattat grejen... not...

Spelar man någonsin på samma planhalva som en tonåring?


Jag = jättesugen på att sy en HEL KOSTYM efter herrbyxan, en lite "ball" kostym liksom hade jag tänkt mig.


Varit på sonen som en liten illbatting och sagt att "det vore väl jättebra om jag kunde få sy dig en hel kostym" och han bara "Mhm..."
Så hade han ju önskat sig BLOMMIGA t-shirts till julklapp som hänger nästan färdiga i syrummet (visat bilder på dom tror jag) och jag har tyckt att det är lite roligt att han vill ha blommigt, lite kul att våga tänka utanför tonårsboxen.

 

Så sitter jag och ser Idol igår och får se Liams kostym och tänker:
DEN kostymen, YES, den kommer tonåringen ÄLSKA, en sån vill jag göra!!!
Jag skickar bild och tänker jag har samma smak som min tonåring, jag har fattat grejen, han kommer ÄLSKA mitt förslag och jag ska genast börja leta tyg.

 

 

Jomentjenahoppla... hold your horses mom för fan!

 

Tillbaka som svar får jag:
"Den är ju JÄTTEFUL!!!!"
(Pffffff, jo men jag tänkte att du ville ju ha blommiga t-shirts så jag tänkte då även att en blommig kostym kanske skulle kunna vara aktuell.)


Som svar på min fråga ovan:
Nej, jag tror inte vi spelar på samma planhalva någonsin.

Jag väntar ut honom några år, dom som vet påstår att det vänder, kanske vi spelar på samma planhalva om 3-4 år om jag har tur.
Blommig kostym lär bli omodern men den var ju snygg på Liam iallafall!

 
Annars så har jag jobbat idag, både i ateljén och hemma och för att slippa fixa med NÅGOT imorgon så har jag redan förberett söndagsmiddagen så den bara är att slänga i ungen imorgon.
Om vädret tillåter så går jag långpromenad med hunden och sedan bara hänger med sonen och sambon.

Eller dom ska väl se på fotboll men jag får väl titta med dom för att vara sällskaplig.
Nu är det tv-dags, vi ses imorgon igen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0