GRINFÄRDIG...

Har ni tänkt på det där man kokar julkola...🎅
 
 
Vad himla många kulprov man måste göra, oskapligt många kulprov till och med. 

Så många kulprov att det ganska drastiskt sjunker i kolamängd i grytan om man inte passar sig och man faktiskt börjar må lite illa av allt provsmakande.

Man får även akta sig så man inte tar sitt pekfinger och får för sig att man ska kara av en skållhet smet från skeden, det kan nämligen sluta illa och att man får stå och hålla i en kylklamp medans man rör i grytan för att man bränt sönder hela pekfingret på vänster hand.
Jajemän!
Mvh Släktenfårnogingenjulkolaiår
 
Go´kväller förresten...
På gränsen till nervsammanbrott 😞

Först Yrkeshistoria idag som fick mig att vilja... nej jag avstår att kommentera.
Så gjorde jag uppgift och några syjobb och sedan tänkte jag koka julkola på det sy på kunds skjorta.

Jag kokar ju dom som redan skrivet julkola, får av någon jävla URBOTA KORKAD anledning för mig att skrapa av kokhet kola med FINGRET när jag ska göra ett kulprov och bränner nog fan-i-mig sönder varenda nervtråd i pekfingret.
MEN TOPPEN då´ra!

Jag fick krama en kylklamp i en timma men det hjälpte inte, fingret bara dunkar och gör så förbannat ont.
Blev ingen mer sömnad idag och på det så misslyckades kolan och detta trots idogt kulprovande!

 
Det blev bara KLADD.
 
När man verkligen inte har tid då går väl allt fel som kan gå fel, måste med andra ord koka ny julkola.

Hittade dessutom inte kundens infodringar och manschetter som jag försökte leta efter innan kolakokningen, nu kan jag inte lyfta och greja alls i mina lådor pga fingret, jag hoppas jag hittar det imorgon.

Ont, grinfärdig och fan om jag får en stor fet blåsa på fingret också.
Nä, inte en av mina bästa dagar!
Jag är på såååååååå dåligt humör att jag nästan smäller av, jag har liksom INTE TID, tycker jag ligger efter med allt vilket jag förmodligen inte gör men det känns så.
 
I helgen tog jag det ju jättelugnt, fan vad jag ångrar det nu, fast vi hade en mysig dag med sonen igår som avslutades med middag och Tim Burtons nya film.
Ja, och idag började jag med en undebar promenad på morgonkvisten och nu detta.
Lägger mig tidigt och hoppas på en bättre dag imorgon.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0