Mamma Papphammar in da house....

God morgon!.
 
Ännu en dag igår som bara sa swish.
Jag hann knappt blinka och så var den över, men jag hade jobbat färdigt till 16 iallafall och sedan stack jag och klippte mig.

Hade en jäkla tur att min frissa fick ett återbud annars hade det inte blivit gjort innan jul och klippning var synnerligen nödvändigt.
Jag såg ut som en risbuske.
 
 
Så stack mamma och jag till Jysk för att fixa en julklapp (mamma köpte) och jag köpte nya lakan.

Och alltså min mamma...
Köpte det hon skulle och går bort till inslagningsdelen och börjar slå in medans jag själv går i kassan.
Det gick inget vidare kan jag meddela.

Hon står och SVÄR högt och tydligt ut i tomma intet, muttrar för sig själv och jag tänker "Jag känner inte den där människan".
Folk tittar.
Jag börjar fnissa.
Folk börjar fnissa.
Jag känner mig nästan tvingad att halvhögt säga:
Min mamma... he-he-he...
(Cheeeeeesus)

Inslagningen går åt pipsvängen och hon tillslut ger hon upp och börjar hojta åt mitt håll att hon behöver hjälp och på slutampen:
Jag har tejpat fast mig själv!

Jag:
Seriöst...?
OMG.

Jo´rå, hon hade tejpat tejp runt fingrar och kom inte loss, rivit sönder paketen och jag fick klippa loss tejp runt fingrar, dra bort från kläder samt hjälpa henne att tejpa ihop den trasiga julklappsinslagningen.
MAMMA PAPPHAMMAR IN DA HOUSE!
 
 
Sisådär runt 22.30 fick jag för mig att ta tag i att göra en test och slänga ihop överdelen till denna...
 
 
Gick väl SÅDÄR kan jag meddela.
1. Jag var väl för trött.
2. Eftersom jag var trött var jag slarvig.
3. Jag glömde något väsentligt nämligen SÖMSMÅN.

Stod KLART & TYDLIGT att det skulle läggas till 1.5 cm och kom jag ihåg det?

Nope, självklart inte så provet åkte rakt ner i sopen efter att jag sytt fyra insnitt på framstycket och satt det på provdockan (glad i hågen) och tänkte att "Det här blir kalas"...
 
 
Nä, det blev inte kalas, den blev för liten.
 
Nu är jobbväskan proppfull med jobb, jag skall hopp i duschen, vi ses senare.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0