Suprise, suprise...

God kväll!

Och här sitter jag och ser på tv, eller nej, tv´n står på och jag har klarat av ännu en arbetsdag.
Slut som artist, inväntar morgondagen när sonen kommer och ska vara här.

Uppflaggning har redan skett via telefonen:
- Jag kommer imorgon men jag kommer ha MASSOR att göra, träffa kompisar och så...

Jag:
- Suprise, suprise.
 
Nåja, han är ju snart 17 MEN ÄNDÅ.

För att byta spår så har jag en gammal fin slogan på tungan:
Inget är väl som väntans tider!
Nämen precis, och vad väntar jag på då?
Jo, jag väntar på TYGER (suprise, suprise IGEN... not...)
 
Först och främst så väntar jag på mer tyg till min klänningsdesign som jag vill hinna sy innan julafton...
 
 
Jag vill ha den på själva julaftonen nämlisch!

Sannolikheten att jag skulle hinna sy den är liten, ifall tyget kommer i helgen så kanske, men så har jag ju å andra sidan en skjorta till sambon på tapeten också samt en till kund.
Kunden KANSKE jag kan be att få flytta till jullovet när jag skall vara lite ledig, han är så snäll så det funkar nog.

Jag har även beställt crepe georgette i dimblått...

 
... och cupro sandtvättad viskos som ser ut lite som sandtvättat siden fast är mycket billigare...
 
 
Jag är så spänd och vill att det kommer genast, det kan till och med bli så att jag syr den dimblå först till julafton.

Sedan har jag beställt skärmattor och rullkniv till jobbet (chefen betalar såklart )

Jag har ju dom senaste två åren "lärt" mig att börja klippa tyger/kläder igen men faktum kvarstår:
Jag jobbar bäst med kniv och skärmattor, jag tycker det blir jämnare och finare.
Nu blir det skärmattor och rullknivar till jobbet också, det blir effektivare jobb för mig helt enkelt.
 
För övrigt, detta är väl lite moi just nu...
 
 
NÄHE!?
 
Nu skall jag ta en chokladbit och sedan krypa till kojs det är ju en dag imorgon också.
Sov gott.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0