Chockad lärling...

Min chef idag:
Jag måste iväg en sväng snart och tömma ett förråd, kommer tillbaka så fort jag kan.

Jag: Oki, hejhej.

En timme senare kommer chefen tillbaka bärandes på en banankartong FULLPROPPAD med vintagemönster och säger:
"Vill du ha lite mönster, ta vad du vill ha isåfall för resten går på tippen."
Jag: Oki,,,,

Går ut i köket och får nästan dåndimpen, HUR MYCKET FINA MÖNSTER som helst.
(Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiih)
Kunde inte ens lägga ut alla på badrumsgolvet med risk för att blöta ner dom eftersom det var nyduschat.

"Ska du inte ha något mönster alls", undrar så chockad lärling.
"Nej, bara ta", svarar hon.

Och jag tog, OJ vad jag tog, bara raffsade åt mig gjorde jag.
Kvinnomönster, herr, barn, raffs, raffs.

Ja, det slutade med att jag släpade hem en fullproppad Åhlenskasse (deras största plastmodell) och som löken på laxen:
En hel pärm med skinnsömnadsmönster för olika sorters tofflor, vantar och fan-å-hans-mormor.

Jag bara liksom typ: HAAAALLELUUUUJAAAAAAAA!!!!!!

 
Bilderna blev tyvärr lite suddiga, kunde ju tyvärr inte fota med blixt eftersom mönstren är inplastade.
Vi ses imorgon igen, nu skall jag se "Skavlan".
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0