Den här lilla godingen...

Go´kväll!
 
Jag håller formligen på att gå i taket av ilska här.
Jag är så jävla arg så att om jag inte håller i mig nu så kommer det ta en ende med förskräckelse.
Jag känner bara att pengar är ett väldigt viktigt faktum i mitt liv snart annars...
Så arg är jag.
 
Vad har jag gjort idag då?
Jo, jag har jobbat på och sytt om en kjol och en klänning, kjolen blev klar och klänningen har jag gjort halva men måste visa chefen först för det blev så ont om sömsmån så jag är osäker på om jag har gjort rätt.
Lagat ett pat trasiga träningsbyxor.

Jag hann även att gå och luncha en sen lunch med Syster-Yster och köpa en present till sambon.
Hittade ett jättefint tyg på Åhlens också som jag blev lite kär i, lite jeansfärg fast i bomull med linne struktur.
Jag tänkte genast...
 

... på den här klänningen igen.

Kostade bara 149:-/m, när man har några små slantar över så kanske det kan räcka med en meter, 1.20 kanske, och så kan man få en jättesnygg klänning.
 
Sedan har jag ritat av möntret och börjat skära ut denna goding i ett tyg...
 
 
... som är ljust apelsinfärgat som jag hade tänkt att sälja men som jag valde att behålla för att göra första jackan i det.

Kan ju vara bra vet jag av erfarenhet numera samt att OM den blir bra så blir det en fin färg att ha till sommaren när man fått lite färg.
Samt:
Tyget motsvarar lite det tyget som är på bilden, lite voilé-aktigt.
Dvs tunn bomull.
 
Nu skall jag se "30 grader i februari".
Vi ses imorgon igen och vet ni vad:
Jag är så glad att det är över.
Brudklänningen alltså, allt är så normalt igen.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0