N'är en ärm "knäcker"...

God morgon!
 
SISTA jobbdagen på brudklänningen nu då.
Har redan sett att jag har problem med den ena ärmen, den "knäcker"...
 
 
 
 
Ja, den andra uppför sig PRECIS som den ska, men inte den andra.
Merjobb med andra ord, det skulle ju bara bli att snabbt fålla dom nu och sedan ta kjolen, fålla upp kjolen och sedan fålla upp fodret.

INTE DÅ.
Nä, varför skulle jag ha det så enkelt?
Jag får ta ett väldigt djupt andetag och lösa skiten, om det går.
Måste.

Blir ännu en lång dag utan frisk luft.
 
Ute skiner solen och jag får bara bita ihop.
 
Så till sonen...
 
Här satt jag och väntade på att ungen skulle dyka upp, ingen tonåring dök upp vid 00.15 så jag ringde.
Var ju dödstrött och hade suttit och väntat in honom.
Tonåringen meddelar då att han GLÖMT att ringa och meddela att han skulle sova över hos sin polare.

Jag blev inte glad.
"Glömt", när du vet att jag behöver komma upp och vara pigg imorgon och är så himla kvällstrött.
Jag var bara en "jobbig morsa" som ni förstår men jag orkade bara inte argumentera hur länge som helst, han fick sova hos sin bästis som han inte hängt med "på flera veckor" (ses ni inte i skolan dagligdags?????) men fan så sur jag vart.
Så sur att jag till och med hade svårt att somna.
 
Ja...
Nu har jag inte tid med er för nu kör jag igång så jag hinner allt innan ljuset försvinner idag.
Tror jag syr den ärmen som inte knäcker först, sedan tar kjolen och SIST tar den som knäcker så jag inte hakar upp mig på ett problem för länge.
Håll tummarna.
Återigen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0