När någon vägrar gå...

God morgon!
 
Blev inget bloggande igår som ni märkte, jag var alldeles för trött i huvudet.
Kom hem, åt och hoppade i myskläder.
Vaknade idag, är pigg, utvilad och skall snart ut och gå med Milou, solen är på "G" och ute kvittrar vårfåglarna för fullt och luften kändes inte så kall trots att det var tidigt på morgonen.
 
Och appropå hunden...
 
Jag var på jobbet igår, mamma skall ut och gå med hunden och kommer förbi jobbet och lämnar en grej till mig som jag glömt.
Jag går ut och möter dom på gatan, får min grej och gosar med hunden.
 
Sen skall dom gå vidare ner mot hamnen och utåt Snäck-hållet vad jag förstod på mamma.
 
Hon ringer efter ca 45 min.
 
Hunden hade vägrat gå.
Hon hade vägrat ens lämna Södertorg, bara la sig platt, mamma försökte locka, pocka och dra, men nej Milou bara la sig platt och skulle tillbaka till mig.
 
Det slutade med att mamma fick bära henne från och till nästan hela vägen hem, det var ingen idé att gå någon promenad för Milou vägrade verkligen gå.
??????

Det har dock aldrig hänt.
Nog för att hon är mattes lilla gottegris och jag är "flockledaren" men så här har hon aldrig hållit på.
Hon är ju med morsan hela dagarna när vi jobbar och älskar mamma.

Tyckte synd om mamma, inte för att vi bor jättelångt från mitt jobb men att bitvis få bära 6 kg hund är ändå jävligt jobbigt för en liten kvinna UTAN MUSKLER som min mamma.
När dom kom hem var det som om ingenting hade hänt.
Mamma var inte imponerad.
 
Nu skall jag klä på mig och dra ut och gå innan jobbet, vi ses ikväll igen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0