En tunika till och ett utlägg...

Vilken dag...
Nu är man tillbaka i sadeln igen.

Fick sy i chiffong idag igen... men det gick bra... mental spärr MÅSTE ju bort.
Chefen tyckte det skulle bli bättre än tyget jag valde igår.
 
När jag nu sytt en till kan jag bara hålla med, faller så mycket snyggare och så gjorde jag en smal kantsöm istället för invikta fållar (som vanligt skitfoto TROTS att jag fotade på toa)...
 


Inser att jag nu faktiskt har tre fobier:
- Spindlar.
- Sniglar
... och...
- Chiffong.
Alltså lider jag av "SSC", en mycket svårbotad kombo.

Älskar när chefen säger hurtigt:
"Snart är det balsäsong, då blir det ju mycket CHIFFONG, hem och jobba nu..."
... och ser superglad ut.

Kan man sjukskriva sig i tre månader om man går på CSN och utbildar sig undrar jag då?
Läkaren:
Vad lider du av för åkomma då Madeleine?
Undertecknad:
Chiffongsjukan.
 
 
 
Asch då, en jävla baggis när jag väl var igång, fattar INTE varför jag hetsar upp mig över chiffong!?
 
Jag har även lagt ut en underbart söt 60-tals klänning i sidorna...
 
 
Dock kan jag väl personligen tycka att det inte blir speciellt snyggt när man väljer att göra det, alltså jag är förvånad att så väldigt många faktiskt gör det och framförallt på nyinköpta kläder.

Det är väl en sak på en äldre klänning som denna som man kanske ärvt av en kär släkting kanske, men det blir ändå inte så fint tycker jag när man släpper ut sömmar och man ser den gamla sömsmånen som aldrig går att få bort.

Detta är ändå pressat och fixat men dom små, små hålen efter den första sömmen syns och även den gamla presslinjen samt att tyget som varit fåll oftast är starkare färg på för det har ju inte blivit blekt som utsidan.
 
Jag tror att dom flesta resonerar så att det som tex sys in i sidan och under armarna syns ändå inte, dock skulle jag se det och reta mig på det.
Nu har ju jag dock sällan det problemet eftersom jag oftast isåfall behöver sy in och det syns ju aldrig, men som sagt, jag förstår ändå dom som gör det på äldre kläder.

Håller på att leta pärlor på Tradera parallet med att jag skriver, skall fortsätta på att koncentrera mig på det, vi ses imorgon igen.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0