Bara glo och sedan sömnad...

Började dagen med att bara sitta och glo... glo länge på morgon-tv, det har jag nog inte gjort sedan 1893 känns det som.
Oj så trött jag var.

Sedan sydde jag tre klänningar till jobbet, bara fållning och när jag väl kommit så långt, ja, då var jag ganska pigg faktiskt och sydde om dom där hiskeliga puffbyxorna som jag gilla tyget på men inte modellen...
 
 
Dom bruna överst skall jag göra om när dom är nytvättade, idag gjorde jag dom blå...
 
 
 
Dom blev smalare och kortare och nu kan man använda dom igen istället för att dom ligger i en låda.
Milou låg och glodde och tyckte i vanlig ordning att matte var urtråkig...
 
 
Sedan startade jag upp ett par nya byxor i härligt viskostyg i ett enkelt sommarmönster till mig själv, lite Ego-sömnad till... 
 
 
 
Hann en liten bit innan jag drog ner för att äta middag på Creperiet med sonen...
 
 
Bara han och jag och vi hade jättemysigt där på deras uteservering.

Vi var ute och åt nu innan han reser till Malayisa med pappa, småsyskon och Bonus.
Två veckor kommer han att vara borta och jag kommer inte ha mycket ro i skallen förrens han är tillbaka.
Dom kommer säkert ha det kalasbra men jag är så himla rädd att något ska hända.
Hejochhå, inte tänka så nu, dom kommer ha det bra och jag får jobba som en blådåre.

Väl hemma så sydde jag en stund till...
 
 
 
 
Såg "Mr. Selfridges" och sydde NÄSTAN klart byxan... 
 
 
 
 
Imorgon slänger jag på en kanal med gummiband i samt fållar upp byxan.
 
Vem var det nu som sa att han inte kunde få "Satisfaction"?
Tror Mr. Jagger skulle pröva på lite sömnad för då jäklar skulle han få se på satisfaction.
 
Nu skall jag sova, vi ses imorgon igen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0