Besvärlig "son-kund"...

God morgon!
 
Idag är det ju så studenten.

Det har regnat inatt, det är JÄTTEKALLT, jag bara hoppas att solen som nu kommit fram håller i sig så ungdomarna åtminstone slipper bli blöta.
Kanske solen kan värma lite iallafall om den håller sig framme...?
Men är det inte typiskt, sommartemperaturer i typ två månader och så blir det svinkallt den dagen den behöver vara varmt. 

På jobbet spår jag nästan att det kommer vara rätt lugnt idag.
Ja, det är ju som sagt studenten så...
Jag tror inte det blir värsta draget.
 
Igår jobbade jag först hemma med några eftersläntrare till 9:an-balen, jag numera har ju nior "bal" också.
Sedan drog jag ner till jobbet och efter det till Syster-Yster och fikakalas för J.
 
Sonen var även nere på jobbet och tittade på tyg till fluga.
Han ville ha rödare fluga än vad JAG TYCKTE att han skulle ha, han ville ha JULRÖD och jag ville att han skulle ha en mer sobert mörkröd till mörkblå kostym.
 
Nu är ju inte jag som skall ha en fluga...
Nä.
Kanske son-kunden vet bäst.
 
Så har jag och Poncho-kunden äntligen kommit fram till vilket tyg hon skall ha till sin poncho...
 
 
 
Det var faktiskt jag som bestämde mig för att jag ville ha en sommarponcho i detta sweatshirttyg, inte så somrig färg kanske men som funkar till mycket en kall sommardag/kväll.
 
Kunden hakade på, topp, då var det också bestämt.
 
Så fick jag brev igår...
 
 
Då har det gått långt då när man blir refererad till som "Sytoken"!
 
Nu skall sytoken sy lite innan jobbet, vi ses, ha en bra fredag!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0