Erbjudande om en strypsnara...

God morgon!

Dagen startade ju upp med BÄSTA vädret.
Bästisen Syster J hörde av sig och kollade om vi skulle åka till stranden, jag var på, sambon verkade inte vilja stiga upp.

Vi drog till Gnisvärd och det var KALASVÄDER och 17 grader i vattnet (gubbe brevid oss hade mätt)...
 
 
30 minuter senare vart det en molnbank och efter ytterligare jämngrått.

Vi packade ihop och drog mot Björkis för där såg det ut att vara fint väder.
Vi kom dit, molnen hann ikapp oss men vi låg kvar ändå för samtidigt som vi kom så dök Lilla Sunshine upp med mor så då blev det lite kompishäng och snack istället och FÄRG fick jag ändå för när jag kom hem så hade jag fått rejäl färg.
 
När vi kom tillbaka till stan kom solen tillbaka och det hade även blåst in nordanvindar, det var skitkallt.
 
Jag bytte om och gick en promenad med morsan till mormors grav och så gick vi Kärleksstigen hem och igenom stan.
Det var fullt med folk som var ute och åt trots kylan.
 
Sedan blev det tv med gubben och jag meddelade att han skulle få en prickig fluga!

Han:
NÄ, det vill jag verkligen INTE HA!

Flugmakerskan:
VA?
Jo, jag gör en fluga till dig nu, klart du skall ha en fluga, det är ju jättefint med fluga.
 
Icke-flugfantasten:
Nej tack, jag vill inte ha någon fluga!
 
.... och så tog han sig runt halsen som om jag erbjudit honom en srypsnara.
 
Flugmakerskan (med panik i rösten):
JO, du måste ha en fluga!!!!

... och så fick jag tokpanik för VEM skall jag ge alla mina kommande flugor till som jag vill göra???
 
Ja, förutom sonen då, men han vill ju bara ha "ordinära" och jag vill ju göra lite ROLIGA flugor.
Jag såg hela mig flugverksamhet gå i stöpet pga detta.

Icke-flugfantasten:
Nej.
 
Flugmakerskan:

 
Nåja, jag får väl göra klart den gröna och sedan sälja den men FY VAD TRIST, jag som tänkt att sambon skulle bli en gratis reklampelare.
 
Gudfadern imorse...
 
 
... rullat runt lite i höet serdet ut som.
 
Dags att börja dagen här, vi ses lite senare.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0