Jag är mamma till....

God morgon!
 
Igår fick jag en läxuppgift som jag aldrig gjort förut:
Sy ett sprund på en byxa.
 
Byxan skulle sys in, kortas av samt sys ett nytt sprund på och nu får ni gissa:

Vilket sprund jag är mamma till nr. 1 eller nr. 2 och vilken sida har jag sytt in, nr. 3 eller nr. 4?
 
 
 
 
 
Ja hörrni, jag kan avslöja att det sprund som INTE har några bubblor på sig är mitt, dvs nr. 2...
 
 
Den söm på INSIDAN av byxorna som INTE ÄR BUBBLIG är min dvs nr. 4 då alltså...
 
 
Alltså nu är det skrytblogg så det står härliga till men det skiter jag i, detta är ett par dyra märkes byxor där orginalsömmarna inte ens är snygga.
Ja, och så har jag sytt om viss del och fått det jättefint.
 
Kul att ha en sådan där bubblig söm på sina dyra byxor på utsidan... not.
Men sprundet är spikrakt iallafall, inte en bubbla och insidan från lite ovanför knät är spikrakt.
Jag hatar bubbliga sömmar, att sy ett sprund var dessutom en baggis.
 
Sedan var det fix av en Acneklänning som var på tapeten...

 
Tänk, hade någon sagt till mig för ett år sedan att jag skulle fixa med Ralph Lauren och Acne och andra märken...
Återigen, jag hade aldtrig trott dom.
 
Men det går bra nu, det går jävligt bra nu!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0