My name is Bond, James Bond...

Vilken dag det var igår!
Så kul, jag var såååååå trött när jag la mig vid 01-tiden så jag nästan dog men skitsamma, jag har fått flugfeber.
 
Satt igår efter att jag skulle slutföra den sista, svarta flugan.
Tyget från jobbet bara GICK INTE, den var så ful (detta är stommen) ...
 
 
Perfektionisten i mig fick krupp, näe, det här går inte, den här kan jag bara inte stå för, jag måste göra en ny.
Sagt och gjort, efter en jeanslagning var klockan 23.30 och då tog jag fram mitt fastare, lite mindre blanka tyg och fick till en URSNYGG "My name is Bond, James Bond-fluga"...
 
 
Eller jag gjorde klart hela flugan på morgonen, jag var tvungen att sluta jobba vid 00.30 för då hade jag jobbat från 07.30 (med en soltimme mellan 08.30-09.30) och ända fram till 00.30.
15 1/2 timmar om man drar bort 30 minuters middag med sonen också.
 
Sov i fem timmar, upp och gjorde klart flugan samt...
 
 
 

... skar ut en sjal på 72 x 220 cm och sydde en smal kantstickning runt om så en tösabit kunde få en balsjal till imorgon.

Sedan bar det iväg till jobbet, trött som en bäver men ändå med ångan uppe.
Jobbade tre timmar och sedan störtade jag hem till...

 
Trädgården, bikini, prickigkorvmacka och kaffe.
Men...
Oj vad skoj det var att göra flugor och nu blir det fler i lite roligare tyger.
Hittade bla dessa i en bomullslåda på jobbet när jag skulle leta efter laglappar...

 
Ska se om jag och chefen kan utföra byteshandel, hon fick lite mesh av mig till en klänning och då kanske jag kan byta till mig några slamsor av dessa.
 
Fem allt som allt blev det igår eftersom jag nu gjorde om den svarta och sonen sa:
- Jag beställer en röd morsan!
Nu kommer du snart jobba hos Gucci eller Ralph Lauren.

Blivande Gucci-eller-nått-medarbetaren:
- Nä, jag jobbar åt Ateljé Malena och väntar på erbjudande från Chanel! 

Jag som aldrig skulle göra herrkläder, ja TÄNK så det kan bli, och tänk så mycket bättre livet är och blir med en fluga 
och tänk er såna här gulliga små flugor...
 
 

Jag tror jag är besatt, ja i extas igen!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0