Smärta...

Vaknar med en hiskelig värk i nacken.
 
Inte nervträdet denna gången utan jag har en knuta som bara blivit värre och värre den senaste tiden ich jag får inte bukt med den själv.
En sådan knuta har jag faktiskt lärt mig under åren att självmedicinera bort genom att man trycker hårt på den i en lång utandning x 3 flera gånger om dagen (gör jätteont) men det brukar funka.
 
Så icke denna gången.
Den bara maler och maler och vill inte ge med sig och jag skulle behöva gå till en naprapat.
Men som bekant...
Det kostar ju.
 
Dessutom måste jag betala in restskatt på niohundra-någonting så det finns inga pengar just nu.
Kanske nästa månad.
Jag måste nästan för det bara strålar ut i den onda armen och nästan förlamar mig.
 
Alltså när jag jobbar märks det inte när jag står eller är igång och jobbar men när jag sitter och soffa/stol trycker mot den punkten...
Alltså man blir nästan kräkfärdig av smärta.
 
DOCK, på ett sätt har whiplashen lärt mig en sak:
Härda ut smärta.
 
Jag äter ju inga tabletter som trubbar av mig eller tar bort min smärta á la morfinbaserat, nej jag har ju bara så det lindrar whiplashsmärtan lite, så nu när det brummar på som satan och jag vet vad det är så gör det inte så mycket.
Fast ont gör det och det vore skönt att få bort just den här smärtan som man kan bli av med.
Nåja, håll tummarna för nästa månad då vi är ju snart där.

Dags för dusch och jobb.
Vi ses ikväll.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0