Det där med skjorta alltså...

Det där med skjorta alltså...
Får jag lov att tjata om hur kul jag har, visst får jag det, det är ju min blogg!
 
Idag har jag sytt ett ärmsprund för första gången i mitt liv, helt själv och helt enligt mönsterinstruktionerna...
 
 
 
 
 


Lite suddig bild tyvärr...
 
 
... sedan skall det på en manschett då också såklart.

Vidare så sydde jag allt likadant som den förra skjortan (tyvärr är vissa bilder lite suddiga) ...
 
 
 
 
 
 
 
 
Kvar:
Infodringar framtill, knapphål, knappar, manschetter och fållning nertill.

Inte så jättemycket men jag var tvungen att ta två syjobb innan jag la ner för idag så jag hann inte så mycket mer.
Eller jag har ju hunnit jättemycket, det som sinkade mig lite var ärmsprunden eftersom jag aldrig gjort det och det tog tid, annars har det gått rätt fort.

När jag provade skjortan på sambon kom vi överrens om att nästa gång jag gör skjortan i annat tyg till honom så skall jag nog göra med mittveck som på damskjortan (trots att jag nu gör efter orginalmönstret).

Men sambon har lite sluttande axlar och dom två vecken baktill tyckte jag att det fick hans axlar att se ännu mera sluttande ut.
Sedan skall jag korta den två centimeter också.
Annars:
 Nu dags för "30 grader i februari", vi ses imorgon igen och då mot nya mål!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0