Hur man snoppar av en polis...

 

Följande händer idag:

 

Jag är på väg till jobbet.
Jag måste bara hinna in på bokhandeln (ligger ju nästan brevid jobbet) så jag swishar snabbt med cykeln längs Adelsgatan och skuttar in utan att låsa cykeln.
Kastar mig ut ur bokhandeln när jag är klar och på cykeln för att ta mig då få metrarna till jobbet.
En stor piketbil kör emot mig, han som inte kör vinkar till mig och jag tänkte att han/dom kanske inte hittar eller något och stannar TROTS att jag har bråttom som fan.

 

Rutan åker ner och den unge mannen säger:
- Du vet att du inte får cykla mot färdriktningen va?

 

Jag:
- Va, det är ju en gågata väl, jag får väl cykla åt vilket håll jag vill?

 

Herr Besserwisser-polis:
- Jo visserligen är det en gågata, men man får inte cykla åt det här hållet iallafall, och så försöker pojkspolingen se myndig ut i minen mot Tant Madde.

 

Tant Madde, som nu bara tycker att han inte är riktigt klok öppnar munnen och säger:

 

-Är du riktigt sann eller?
Det är inte en käft på gatan, den är ju helt TOM!
Jag hade inte sagt något om det varit som när jag växte upp och det fortfarande var trafik som fick köra här, typ INNAN DU VAR FÖDD, men nu, lägg av.
Själva kör ni ju på en gågata, det får man väl inte heller göra ELLER?

 

Herr Besserwisser-polis:
Jo, vi får faktiskt göra det.

 

(Jaha, så kul för er då)

 

Trafikfaran Österholm:
Du, jag är på väg till mitt jobb runt hörnet och jag är sen, jag har inte tid att hålla på med sådant här trams.
Ta och gör något viktigt polisjobb istället.

 

Och så kastade jag mig på cykeln och drog... innan han såg att jag varken hade framlyse eller baklyse.
Ja, det är väl så man snoppar av en polis.

 
Jag blev väl bara irriterad.
 
Och inte blev det bättre mot slutet av dagen, jag gick bokstavligen i taket på folk som inte har fått lära sig vett och etikett.

Ja det var ingen kund, och om det nu hade varit en kund så hade jag NATURLIGTVIS INTE gått i taket mot kunden, bara inombords 
 
Nej detta var rent privat och jag gick bokstavligen som sagt i taket men bara meddelandemässigt med sambon och två vänninor och tyckte att "folk" kan dra dit pepparn växer.
Från och med nu är det bara så.
Jag blev väl bara irriterad.
 
Ja, det var min dag det, BRA I ÖVRIGT skall tilläggas och snart kryper jag ner i sängen för imorgon skall jag jobba igen. 
Vi ses då.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0