Mamsen blev glad...

God morgon!
 
Var är solen, det är ju grått ute och jag var väl lovad SOL på min lediga helg om jag inte minns helt fel...?
 
Fast egentligen gör det inget om jag skall vara ärlig, jag har bestämt mig för följande dag idag:
Jäsa i morgonsoffan.
Sy på sambons skjorta.
Åka på A-lags match.
 
Jag har dessutom gått varje dag med vovven så jag tar faktiskt promenadpaus också, det får räcka med trädgården idag.
Dessutom blev hon ju badad igår så man kan väl få suga på den renhetskaramellen lite till.
 
Igår blev det ju då Mello-mys med vänner här hemma!
Syster J kom och även Lilla Sunhine med mor och far, även sonen beviljade oss med audiens fastän han uttryckligen sagt till mig att "han skulle minsann INTE se någon Melodifestival så det så".
 
MEN... han ändrade sig tydligen och satt med hella Mellon, mamsen var såklart jätteglad.
Jag hade ju bakat äppelpaj och kokat vaniljsås, köpt choklad, Lilla Sunshine med familj hade med chippa samt grönsaksbuffé med dipp och sedan gick vi loss på det och vi kunde alla vara ense om att faktiskt ALLA låtarna var bra i finalen.
 
Lilla Sunshine var laddad, hade klätt sig fint eftersom det var festkväll och somnade efter typ två låtar i soffan, jaha, så gick det med det festandet.
 
"Bra" låt vann, det var väl väntat, jag tyckte väl dock att den mycket TALANGFULLA Robin...
 
 
... borde ha vunnit 
 
Fast han spelas ju flitigt på radion iallafall, man får väl nöja sig med det och Frans är jättebra.
 
Dags att brygga lite mera kaffe, se lite mer på morgon-tv och sedan börja pyssla.
Återkommer ikväll med rapport om dagen och sonens A-lags debut, håll tummarna att det går bra, han är med från start i matchen.
Ha en bra söndag alla glada.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0