Att få upp farten...

Jag har verkligen börjat utmana mig själv i både det ena och andra i sömnaden nu.
Just nu snackar vi farten eller TIDSÅTGÅNGEN.
 
Jag har alltid klockat mig i allt jag gör men inte riktigt gjort det i sömnaden för jag har känt när jag jobbade som assistent att det har jag inte behövt göra.
Jag har gkort mina plagg och huvudsaken är att det blir perfekt.
 
Nu har jag säkerheten på ett annat sätt och då vill jag kunna göra det snabbt OCH snyggt.
 
Senaste veckorna har jag utamant mig själv på jobbet.
Kommit lite tidigare och gjort sånt som är lite krångligt innan kunder.
Plockat på mig ett äng kläder som jag har som mål att bli klar med under dagen.
Inte suttit och fastnat i plagg som krånglar utan isåfall lagt undan det tills det är lugnt så man kan tänka samt försökt mata på den högen jag har bestämt mig för att bli klar med.
Och det blir jag.
 
Funkar bättre än att ta ett plagg i taget och stå och bläddra mellan varje färdigt plagg.
 
Igår kom jag igång sent pga annat jobb på morgonen som tog tid mellan 10.30-13.00.
 
Var på jobbet och plockade en stor hög med kläder (chefen bortrest), tänkte att jag nog var osäker på om jag skulle hinna det.
Men det gjorde jag.
På sex timmar dessutom.
 
Jag börjar bli förvånad själv.

Saker som tar tid som inte ger några pengar tex men ändå måste göras:
Ett par barnbyxor som ska lappas.

Limma på lappar på insidan på byxorna.
Pressa på märkena på framsidan.
Sprätta upp i sidorna på byxorna för att komma åt att sy eftersom det är sä jäkla trångt.
Sy fast märkerna.
Sy igen i sidorna och sedan overlocka sömmen längst ut.
 
 
 
Det tar en jävla tid och ger knappt några pengar och måste göras snabbt.
Check på den. 
 
Nu skall jag börja min arbetsdag, jag skall snabbt rita av ett par byxor, lägga upp dom och sedan höra av mig till chefern.
Vi ses imorgon.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0