Komplimanger...

Byxorna blev en succé.
 
Så lustigt, ja både hos mig själv och andra.
Mamma var först att ge komplimang och då tänkte jag (i vanlig ordning):
Åh nej...
Mossiga byxor.
 
TASKIGT JAG VET, mamma har altid varit en modepingla MEN alltså hon är 76 liksom.
Jaja, jag sa "Tack", såg glad ut och tänkte:
Tur att jag tog med ombyte.

Så kom jag till jobbet och person nummer två som gav en komplingar var en äldre herre med cykelhjälm.
Jag tänkte:
ÅH NEJ, ännu värre.
Jag tänkte:
Nu byter jag om! 

Tur som var så hann jag inte för sedan blev det så mycket att göra så byxorna blev kvar på och sedan var det både kvinnor i min ålder och studenskor som gillade mina byxor och undrade vart jag köpt dom när jag nålade kläder i provrummet.

Jag kunde då stolt säga att jag sytt dom själv.
Kunde dom få såna uppsydda?
Tyvärr inte...
Säsongstyg för två år sedan.
Herregud, man hade kunnat gräva guld minst sagt om det varit ÅRETS säsongstyg.
 
Inte nog med det:
Asskön modell att ha på sig.
Ja, jag älskar dom,

Summan av kardemumman blev:

1. Inte osäker på rockbyxorna längre!!!!
2. Älskar modellen, går ju upp över magen.
3. MÄSTE hitta sjysst strechtwill eller demin att sy fler till mig själv (och kanske andra).
4. Skall korta dom jag har nu för igår fick jag vika upp dom nertill.
5. Skall minska vidden ca 1- 2 cm från knät och neråt.
 
Det var det hele, nu duschen och sedan jobbet via ett ärende på Öster.
Vi ses ikväll.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0