Loranga, Masarin och Dartanjang...

God kväll!
 
Vilken dag det blev igår, vilket VÄDER och igår vart det premiär för mig att göra med leggings och sneakers.
IDAG ska vi inte snacka om!!!!
Jobbat hela dagen men det var ju ljumma vindar, sommarvindar när jag gick hem från jobbet och imorgon är jag ledig och vädret skall ju inte bli sämre.

Och inte nog med det, igår fick jag gå på premiären av...
 
 
 ... Loranga, Masarin och Dartanjang på Länsteatern eller "Bryggeriteatern" som jag envisas med att kalla den!

Om den var bra?
You bet!
Jag skrattade och satt och tyckte den var SÅ bra och den följde boken troget, jag gav den fem skratt-tummar upp av fem möjliga.

Och pjäsens stjärna var helt klart Lennart Bäck, hans version av "tjuven Gustav" med söderkisdialekt var underbar.
Jag började skratta så fort han visade sig utan att han ens öppnade munnen, ja då har man nog lyckats.
 
På det sömnad och på det en snabbfika i trädgården med Lilla Sunshine med mor och på det sömnad och när jag var klar...
 
... promenad längs havet med Milou.

Det var folk som åt picknick, grillade, drack "rusdrycker" och folk som promenerade i bara skjortärmarna.

Det var första kvällen man hade RIKTIG sommarkänning om en sommar som är på "G". 
Den bästa tid är nu helt enkelt.
 
Annars är jag helt slut, fy fan så trött jag är.
Vilken jävla rush det blev av folk idag, märktes att folk jobbade halv dag minst sagt.
Jag är så slut att jag nästan dör.
Jag måste på huvudet isäng men först:
 
Ni ska veta att jag har tur (samt lite skicklighet samt med en god portion tålamod när jag vet vad jag vill ha).
Ofta hittar jag vintagemönster som jag vill ha på utländska sajter som kostar skjortan och mer därtill.
Det är aldrig något jag har råd med men jag sparar alltid mönsterbilden både i hjärnkartoteket samt i datorn ifall hjärnan skulle få hjärnhaveri.
(Väldigt vanligt i den här åldern)

Men jag har faktiskt sån jävla flax att 100 gånger av 100 så hittar jag samma vintagemönster i Sverige för noll och ingenting och så även denna gången.
Hittade detta för några månader sedan, 400 spänn ca på en amerikansk sajt, frakt ej inkluderat, så jag sparade bilden och vad hittade jag inte i veckan här på Fejan?
Jo, mönstret men för ynka 55 spänn inklusive frakt.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen:
Jag och Pippi är nog världens bästa sakletare....
For sure!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0