På planeringsstadiet...

Go´kväll!
 
Idag har jag varit ledig efter en mycket intensiv vecka, fick även hem sonen igår så det blev soffan, snacks och Idol.
Hjälp så trött jag var men gick och la mig tidigt och så vaknade jag pigg som en mört.
 
Jag tog tag i en kundkjol efter morgonmys och sedan ut och gick någon mil med Milou,ja, det vanliga alltså.
 
Sen har jag och sonen (och sambon innan han drog till jobbet) bara hängt ihop i sofforna, sååååå härligt faktiskt.
Det har blivit olika aktiviteter ihop och var för sig i soffan... men tillsammans.
 
Gick en tur till ÖB och köpte spagetti-plus-annat och fick stå i kö i över 20 minuter, jag gnisslade tänder och kände bara när folk höll på att strula med oviktiga (i mina ögon) diverse ärenden:
Meeeeeeen ORKA!
Ja, jag släppte fram tonåringen i mig inombords, stod och trampade som en otålig travhäst i startfållan.
 
I soffan satt jag så och spånade fram lite nya planer med penna och papper...
 
 
Jag har ju beställt hem ett underbart fint och skirt viskostyg med trollsländor på och när jag satt och jobbade idag på morgonkvisten stod det helt klart vad det ska bli:

En lång omlottklänning i kimonomodell!
 
Bara ett probelm med det:
Jag har inget mönster, meeeeeeeeen....
Jag ska nog kunna slänga ihop ett sådant.... kanske... jag får klura lite på det.
 
Sedan går jag väl upp mitt i natten och gör ett, jag verkar ju ha fått en sådan ny rutin numera.
 
Ser "SMB" och jag måste säga att denna säsongen är den bästa på många år i mina ögon och öron, jag tycker verkligen att det är så roligt att alla göra nya och omarbetade tolkningar av låtarna dom framför.
Det märks att alla denna omgången är sina egna låtskrivare och alla är lika jämna i sina tolkningar, tycker det är sååååå bra.
 
Nu ska jag se vidare och bara slappa... det här behöver jag.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0