Steg upp mitt i natten...

God morgon!
 
Hur blev det så här illa...
 
 
Jag har bara två ord att säga om det här vädret:
Fy fan!

Ursäkta, men jag är bara inte redo för såna här tråkigheter och verkligen inte så här tidigt heller måtte det regna bort snabbt.

Jag och sambon skulle åka iväg och ta en söndagsfika idag men båda kände bara:
Nej tack.
Noll lust pga vädret, vi får väl se vad vi känner lite senare idag.
 
Så gick jag och la mig igår efter "SMB" och när klockan var lite efter 24 och den danska deckaren var slut så steg jag upp med tanken:
Måste gå upp och göra ett stickad-maxiklänning-mönster!
 
Sagt och gjort, mitt i natten...
 
 
... fram med skräddarlinjalen och mönsterpapper och 30 minuter senare var jag klar!
 
Nu vet jag i ärlighetens namn inte om detta mönstret funkar MEN det är en början iallafall och jag tänkte testa när jag har tid framöver.
Detta är ju inte ens en "1-timmes-klänning" och så har jag ett billigt tunnstickat tyg i marinblått så jag kan testa med det.

Har dock inte bestämt halsringningen ännu men jag tror den blir rundad för det är lite mer jag, dessutom enklare att sy i ett stickat tyg.

NU skall jag dock fortsätta på afrikakjolen, dags att börja sy fast linning, dragkedja och så en provning så vi vet längden sen.
Sen är den klar.
Hm... ut med hunden måste jag visst också... någon som vill ha en gratis hund?
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0